خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان تبریز:

اجرای یک برنامه عملی تنها راه کاهش آسیب‌های ناشی از زلزله و بحران‌های مشابه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۷۲

داشتن یک برنامه علمیاتی در مواجهه با بحران، نیازمند برنامه‌ریزی منسجم است که ایجاب می‌کند تا راهکارهای شرایط بحرانی، تدوین، شبیه‌سازی و مدیریت شود که برگزاری مانورهای امداد و نجات یکی از این روش هاست.

ایلنا: فرماندار شهرستان تبریز برگزاری و تداوم مانورهای امداد ونجات و مقابله با بحران را زمینه ساز ارتقای سطح آمادگی و تقویت توان عملیاتی واجرایی کارگروه‌های دخیل در مدیریت بحران شهرستان ارزیابی کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمود چمنی که در اتاق مدیریت بحران شهرداری تبریز و در آئین استارت مانور بزرگ امداد و نجات سخن می‌گفت افزود: برگزاری و تداوم مانورهای مشابه علاوه بر ارتقای سطح آمادگی، به هماهنگی هرچه بیشتر کارگروه‌های مدیریت بحران کمک خواهد کرد.
فرماندار تبریز خاطرنشان کرد: داشتن یک برنامه علمیاتی در مواجهه با بحران، نیازمند برنامه‌ریزی منسجم است که ایجاب می‌کند تا راهکارهای شرایط بحرانی، تدوین، شبیه‌سازی و مدیریت شود که برگزاری مانورهای اینچنینی یکی از این روش هاست.
چمنی با اشاره به نقش و تأثیر مدیریت شهری و کارگروه‌های عملیاتی و اجرایی این مجموعه در مدیریت بهنیه و هدفمند بحران‌های احتمالی به نقش شهرداری تبریز در زلزله سال گذشته ورزقان و امدادرسانی به زلزله زدگان استان اشاره کردو کفت: در این حادثه تلخ، شهرداری تبریز به همراه کارگروه‌های خود به عنوان بازوی کمکی مدیریت بحران استان عمل کردند و امدادرسانی شهرداری در تمامی بخش‌ها کمک حال زلزله زدگان این منطقه شد.
فرماندار شهرستان تبریز در عین حال با اشاره به آسیب پذیری تبریز در برابر زلزله، تدوین و اجرای یک برنامه جامع و عملی برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی، ساماندهی حاشیه نشینی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از سوی مسوولان و متولیان امر را تنها راه کاهش اثرات و آسیب‌های ناشی از زلزله و بحران‌های مشابه دانست.
چمنی در خاتمه بر لزوم ارایه آموزش‌های عمومی و شهروندی در حوزه مدیریت بحران از سوی مسوولان تأکید کرد.
مانور امداد و نجات و آمادگی در برابر زلزله با پیش فرض وقوع زلزله فرضی ۳/۷ ریشتری در تبریز با بازه زمانی صبح در مناطق آسیب دیده شهری برگزار شد.
این مانور باحضور کارگروه‌های دخیل در مدیریت بحران شهرستان تبریز و نیز گروه‌ها و اکیپ‌های امداد و نجات مانور بزرگ زلزله همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی با مدیریت و محوریت شهرداری تبریز به طور همزمان در مناطق ۱۰ گانه شهری تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز