خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی:

برای موفقیت اقتصادی صنعت دام، طیور و مواد غذایی باید به دامپزشکی توجه شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۹۲

در همایش گرامیداشت روز دامپزشک در تبریز با اهدای لوحی از ادارات دامپزشکی بناب، شبستر، میانه، ملکان و آذرشهر به عنوان ادارات دامپزشکی بر‌تر آذربایجان شرقی تجلیل شد.

ایلنا: همایش گرامیداشت روز دامپزشک ۱۴ مهر با عنوان دامپزشکی و حماسه اقتصادی و تجلیل از ادارات نمونه دامپزشکی شهرستان‌های آذربایجان شرقی در اداره کل دامپزشکی این استان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی در این آیین با اشاره به نامگذاری سال ۹۲ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری حماسه سیاسی را درکشور ما رقم زد که تداوم آن با حضور در صحنه‌های دیگر سیاسی از جمله سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شکل خواهد گرفت و این در حالی است که دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جنگ روانی خاصی را در این زمینه برای اخلال در حرکت انقلاب اسلامی ایجاد کرده بودند که با هدایت داهیانه مقام معظم رهبری و همراهی ملت نقش برآب شد و فردی به عنوان رییس جمهوری انتخاب شد که مورد وثوق رهبری، ملت و گروه‌های سیاسی بود.
بهراد زندیه در ادامه به جایگاه دامپزشکی در تحقق حماسه اقتصادی اشاره کرد و گفت: دامپزشکان تا اینجای کار به وظایف خود عمل کرده و پیگیر مسایل بوده‌اند اما برای آنکه بتوانیم در این چرخش اقتصادی موثر باشیم باید به جنبه‌های مختلف این رشته ازجمله نقش آن در صنعت دام، طیور و مواد غذایی که یکی از رشته‌های زیربنایی اقتصاد محسوب می‌شود توجه کنیم.
وی با اشاره به نقش دامپزشکی در کنترل بیماری‌های مشترک و جلوگیری از ایجاد هزینه‌های اضافی درمانی گفت: در صنعت دامپروری و طیور نیز دامپزشکی با مدیریت علمی توانسته بسیاری از بیماری‌ها را تا بدانجا تحت کنترل در آورده که نسل جدید حتی با نام آن‌ها هم آشنایی ندارد.
زندیه حضور رشته دامپزشکی را در تولید دارو و واکسن و کاهش هزینه‌های مرتبط مهم توصیف کرد و گفت: ما باید برای تحقق حماسه اقتصادی در تمامی حوزه‌های فعالیت دامپزشکی با افزایش بهره وری، راندمان تولید را بالابرده، به دنبال ایجاد زمینه جذب و حفظ سرمایه‌های خارجی، بازاریابی محصولات باشیم.
وی افزایش کیفیت صادرات محصولات دامپزشکی را یکی از اولویت‌های دامپزشکی آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: سال گذشته توانستیم برای نخستین بار مرغ بدون آنتی بیوتیک را به بازار مصرف عرضه کنیم که توسعه این هدف مهم در مورد سایر محصولات و فرآورده‌های دامپزشکی مدنظر ماست.
حجه الاسلام نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این همایش در سخنانی با استفاده از احادیثو آیات قرآن به اهمیت علم پزشکی و دامپزشکی پرداخت.
همین گزارش حاکی است در ادامه این مراسم با اهدای لوحی از ادارات دامپزشکی بناب، شبستر، میانه، ملکان و آذرشهر به عنوان ادارات دامپزشکی بر‌تر آذربایجان شرقی تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز