خبرگزاری کار ایران

مدیرآب و خاک جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

با اتمام سد خدا آفرین۳۰ هزار هکتار اراضی مستعد زیرکشت آبی می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۲۷

پایاب این سد، دارای پیشرفته ترین‌ سیستم آبیاری بخش کشاورزی در کشور است.

ایلنا: مدیرآب و خاک سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با تکمیل سد خدا‌ آفرین و شبکه‌های پایاب آن در آذربایجان‌ شرقی، ۳۰ هزار هکتار اراضی مستعد زیرکشت آبی قرار گرفته و در توسعه اقتصاد مبتنی بر کشاورزی منطقه نیز تاثیر بسیار چشمگیری خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد احمدی فر در بازدید از روند اجرایی طرح آب و خاک پایاب این سد خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام یافته توسط سازمان، پایاب این سد، دارای پیشرفته ترین‌ سیستم آبیاری بخش کشاورزی در کشور است.
وی افزود: بابهره برداری از اراضی دشت گلفرج و پایاب سدخدا آفرین، توسعه بخش کشاورزی شهرستان‌های جلفا وخدا آفرین از رشد قابل توجهی برخوردار و در میان مدت، با استفاده بهینه از منابع موجود بخش زراعی وباغی تحول بزرگی در اقتصاد مبتنی برکشاورزی این مناطق رخ خواهد نمود.
احمدی فر با اشاره به اینکه کشاورزی از مهم‌ترین محورهای توسعه در راستای ایجاد اشتغال پایدار وافزایش درآمد روستائیان به شمار می‌آید، گفت: برای نهادینه سازی فرهنگ استفاده بهینه از منابع موجود، بخصوص آب مصرفی در بخش کشاورزی توسط بخش مدیریت شهرستان‌ها جهت آموزش بهره برداران باید اقدامات لازم بیش از پیش توسعه یابد زیرا، توسعه دانش تولید در توسعه کشت در پایاب سد خدا آفرین و دشت گلفرج، علاوه بر ایجاد اشتغال مولد بخش کشاورزی، توسعه اقتصادی خدا آفرین و جلفا از ضریب بالایی برخوردار خواهد کرد.
این سد با حجم مخزن یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون مترمکعبی، بزرگ‌ترین سد شمال غرب کشور به شمار رفته و ۱۲ کیلومتر پایین‌‌تر از سد مخزنی خدا آفرین، سد انحرافی «قیزقلعه سی» احداثو روی هم، شبکه اصلی آبیاری ۳۰ هزار هکتاری اراضی آذربایجان‌ شرقی را تشکیل می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز