خبرگزاری کار ایران

بسته‌بندی محصولات کشاورزی درآذربایجان شرقی به بیش از ۲ میلیون تن رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۶۱

صنایع تبدیلی عامل مهمی در فرآوری محصولات به شمارآمده وبا تبدیل وفرآوری محصولات کشاورزی، ضمن تولید موادغذایی و سایر فرآورده‌های با ارزش افزوده بالا، امکان نگهداری وحمل ونقل آن محصولات به بازارهای بین‌المللی نیز فراهم می‌آید.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی، به بیش از ۲ میلیون تن در افزایش یافت.
به گزارش ایلنا، مسعود محمدیان در نشست با نمایندگان واحدهای تولیدی بخش کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: درحال حاضر، بالغ بر۴۰۰ واحد فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در سطح آذربایجان شرقی به فعالیت مشغول بوده و میزان فرآوری و بسته‌بندی این محصولات، از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن به بیش از ۲ میلیون تن افزایش یافته است.
وی افزود: آذربایجان‌شرقی از نظر سطح زیرکشت محصولات باغی، رتبه پنجم کشوری را در میان سایر استان‌ها، با ۱۲۰ هزار هکتار و ۲/۶ درصد تولید محصولات باغی کشور با تولید بالغ بر۸۴۹ هزار تن داراست و ایجاد صنایع تبدیلی فرآوری و بسته‌بندی را در راستای صدور محصولات کشاورزی، تلاشی سازمان یافته جهت ایجاد رقابت سالم در تولید و جلوگیری از کاهش قیمت تلقی می‌کند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، صنایع تبدیلی را در تحقق ارزش افزوده بالای محصولات تولیدی بخش کشاورزی تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: صنایع تبدیلی عامل مهمی در فرآوری محصولات بشمارآمده وبا تبدیل وفرآوری محصولات کشاورزی، ضمن تولید موادغذایی و سایر فرآورده‌های با ارزش افزوده بالا، امکان نگهداری وحمل ونقل آن محصولات به بازارهای بین‌المللی نیز فراهم می‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز