خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی:

تعالی آموزش و پرورش در گرو سند تحول بنیادین است

کد خبر : ۱۰۷۷۲۲

اگر آموزش و پرورش با اجرای سند تحول بنیادین ارتقاء یابد تا پایان چشم انداز ۲۰ ساله(۱۴۰۴) شاهد رشد و اعتلای منابع انسانی پبشرفته خواهیم بود.

ایلنا: معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر آموزش و پرورش با اجرای سند تحول بنیادین ارتقاء یابد تا پایان چشم انداز ۲۰ ساله(۱۴۰۴) شاهد رشد و اعتلای منابع انسانی پبشرفته خواهیم بود.
به گزارش ایلنا حجه الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در مراسم بازگشایی مدارس آذربایجان شرقی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان شهید باهنر تبریز افزود: اگر آموزش و پرورش با اجرای سند تحول بنیادین ارتقاء یابد تا پایان چشم انداز ۲۰ ساله(۱۴۰۴) شاهد رشد و اعتلای منابع انسانی پبشرفته خواهیم بود.
وی گفت: آموزش و پرورش امروز در فرآیند یک تحول بنیادین است و درصدد بازسازی است تا بتواند به همراه منویات نظام جمهوری اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت کسب رده‌های بالای علمی موفق باشد.
حجه الاسلام و المسلمین محمدیان افزود: هدف سند تحول بنیادین این است که دانش آموزان بتوانند آنچه که هستند باشند، دکتر محمدیان رویکرد آموزش و پرورش را شکوفایی فطرت و ارتقاء تفکر، تعقل، ایمان، عمل و اخلاق جهت دست یابی به حیات طیبه عنوان کرد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتاب‌های درسی گفت: آینده کشور نیازمند انسان‌های توانمند و کارآفرین است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش درصدد است حوزه‌های یادگیری کارو فناوری را بسط و گسترش دهد تا آموزش‌های توام با علم و دانش منجر به تولید ثروت گردیده و بتواند در صحنه رقابت امروزی جهان در کسب کار و تولید موفق باشد که رهبر عزیز انقلاب از آن به عنوان حماسه اقتصادی یاد کردند.
حجه الاسلام والمسلمین محمدیان افزود آینده بسیار خوبی برای توسعه هنرستان‌ها پیش بینی شده است و بایستی جذب دانش آموزان کشور در هنرستان‌ها که هم اکنون ۳۵درصد است به ۵۰ درصد برسد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی به دنبال استاندارد سازی آموزش‌های فنی و مهارتی است تا متون درسی این رشته‌ها بر اساس نیازهای بازارکار و استانداردهای آموزش تغییر یافته و به اخلاق حرفه‌ای و تولید ثروت و معیشت حلال بیانجامد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان خطاب به هنرجویان گفت: قدر جوانی خود را بدانید و با حفظ نشاط و شادابی و توجه به مسائل عبادی و معنوی در عرصه‌های مختلف حیات اجتماعی تلاش نمائید و بدانید که ارزش هر شخص منوط به تلاش خود اوست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز