خبرگزاری کار ایران

۸ واحد گوساله پرواری در هشترود آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۴۸

مهم‌ترین هدف بخش دامی شهرستان هشترود اصلاح‌نژاد دام‌های کم بازده، صدور مجوز نوسازی و بهسازی اماکن دامی، استفاده از مدیریت صحیح بهداشتی و تغذیه‌ای، جذب سرمایه گذاران غیر بومی و ارتقا بهره وری در فرایند تولید محصولات دامی است.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: ۸ واحد تولیدی گوساله پرواری، با ظرفیت ۳۹۰ راس و با جذب اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و۱۳۰میلیون ریال از محل تسهیلات دولتی، راه اندازی شد.
به گزارش ایلنا، اسماعیل کریمی اصل، درحاشیه مراسم بهره برداری از این طرح‌های تولیدی بخش کشاورزی گفت: با آغاز به کار این واحد‌ها زمینه لازم برای افزایش سالانه ۷۹ تن گوشت قرمز و همچنین اشتغال دائم برای ۲۳ نفر از نیروی‌های کار این شهرستان فراهم شده است.
وی با بیان اینکه با بهره برداری از این واحدهای تولیدی، میزان تولید گوشت قرمز سالانه شهرستان هشترود به ۳ هزار و ۴۶۰ تن درسال افزایش یافت گفت: این شهرستان با داشتن ۲۵ واحد مرغداری گوشتی و تولید سالانه بیش از سه هزار تن گوشت سفید، با جمعیت دامی حدود ۴۷۸ هزار و ۷۲۹ راس و نیز، ۱۶۵ واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی دارای پروانه بهره برداری، از قطب‌های مهم تولید محصولات دامی استان به شمار می‌آید.
کریمی اصل با اشاره به امکانات و قابلیت‌های زیر بخش دام و طیور در این شهرستان گفت: مهم‌ترین هدف بخش دامی این مدیریت اصلاح‌نژاد دام‌های کم بازده، صدور مجوز نوسازی و بهسازی اماکن دامی، استفاده از مدیریت صحیح بهداشتی و تغذیه‌ای، جذب سرمایه گذاران غیر بومی و ارتقا بهره وری در فرایند تولید محصولات دامی است.
مدیر جهاد کشاورزی هشترود کاهش ضایعات محصولات دامی، تقویت و توسعه صنایع خدمات مرتبط با تولیدات و فراورده‌های دامی، حفظ بهبود و اصلاح ژنتیکی دامی منطقه را از دیگر اهداف مدیریت جهاد کشاورزی هشترود ذکر کرد و افزود: شهرستان هشترود با داشتن امکانات و پتانسیل‌های بالقوه و اراضی کشاورزی مستعد برای کشت علوفه‌های خشبی واستعداد و توان بالا در توسعه واحدهای گوساله پرواری و گاو شیری بوده و این مدیریت آمادگی حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران برای احداثواحدهای دامپروری را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز