خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های هفته دفاع مقدس اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۰۱

به این مناسبت برنامه‌های مختلفی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان به اجرا در می‌آید.

ایلنا: مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت: دفاع مقدس یکی از وزین‌ترین و درخشان‌ترین برگ‌های تاریخ انقلاب اسلامی است و شاید در تاریخ ایران اسلامی بی‌نظیر باشد و هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب است تا تجارب ایثارگری‌های رزمندگان به نسل جدید است.
به گزارش خبرنگار ایلنا سید محمد شروین اسبقیان با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی اظهار داشت: همایش پیاده روی همگانی و خانوادگی بزرگ ورزقان پخش مستقیم از شبکه ۳ سیما و برنامه صبح و نشاط در جهت ایجاد شور و نشاط در مناطق زلزله زده ارسباران، ارائه مشاوره به جوانان در زمینه‌های مختلف توسط کار‌شناسان در سراسر استان، دیدار از آسایشگاه جانبازان، برگزاری رقابت‌های تیراندازی ویژه مدیران کل دستگاه‌ها و فرماندهان پایگاههای بسیج کارمندی در سراسر استان، برگزاری مسابقه بزرگ دوومیدانی ویژه نیروهای مسلح در سراسر استان، برگزاری همایش دوچرخه سواری همگانی و گلباران مزار شهداء در سراسر استان، برگزاری رقابتهای دوچرخه سواری کوهستان در تبریز و برگزاری یادواره شهدای کارمند و ورزشکار در زورخانه علی ابن ابیطالب(ع) تبریز از اهم برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در هفته دفاع مقدس است.
وی دوران دفاع مقدس را یکی از درخشان‌ترین و زرین‌ترین یادگارهای موجود یاد کرد و افزود: بزرگداشت هفته دفاع مقدس به معنی تعظیم به شعائر انقلاب است، چرا که ناب‌ترین نوع فرهنگی که در تمام زندگی ما وجود دارد همین دفاع مقدس است و باید این فرهنگ ناب را پاس بداریم.
وی بر تکریم دفاع مقدس در سال تاکید و تصریح کرد: نه فقط در هفته دفاع مقدس بلکه باید تمامی در ایام سال با ایجاد فرصت‌های مختلف بیان کنیم که دفاع مقدس چگونه آغاز شد، با چه نیت و حرکتی ادامه پیدا کرد و چگونه پایان یافت.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی افزود: در هر مرحله از جنگ در هشت سال دفاع مقدس، حرکت و شگری لازم بود و رزمندگان جانانه وارد میدان کارزار شدند و هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب است تا تمام این تجارب و میراثگرانقدر را به نسل سوم انقلاب اسلامی منتقل کنیم.
وی درباره وظیفه نسل جوان در برابر جانفشانی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، گفت: جوانان این فرهنگ و اعتقادی که برای ایجاد چنین برگ زرینی در تاریخ شد را باید دنبال کنند و ببینند علت چه بود.
اسبقیان افزود: نسل جدید انقلاب باید ادامه دهنده راه شهدا باشند و در مسیر آن‌ها حرکت کنند و این امر با مرور خاطرات شهدا، جانبازان و آزادگان می‌سر می‌شود که فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه تقویت می‌شود و جوانان می‌آموزند با ایستادگی در برابر ظلم می‌توانند سربلند زندگی کنند.
وی دفاع مقدس را نعمتی از جانب خداوند متعال به ملت ایران دانست و گفت: امروز وظیفه داریم شکرگزار آن بوده و در حفظ و ماندگاری آن از هیچ کوششی دریغ نورزیم.
اسبقیان افزود: دفاع مقدس نشان‏‌دهنده عزت و شرف و استقلال و ایستادگی ملت ایران برابر مستکبران و زورگویان عالم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز