خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بستان آباد در مجلس:

خرید بی‌رویه گندم توسط عراق نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۵۳

قیمت خرید تضمینی گندم، باید باهزینه‌های تولید آن متناسب باشد.

ایلنا: نماینده مردم بستان آباد درمجلس شورای اسلامی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم نباید باهزینه‌های تولید این محصول فاصله داشته باشد و دولت باید قیمت خرید تضمینی گندم رابه نحوی تعیین کند که کشاورزان به کشت و تولید این محصول در سال آتی نیز امیدوار باشند.
به گزارش ایلنا غلامرضا نوری در گفتگو با خبرنگاران افزود: اما با قیمت گذاری دولت دهم، احتمال اینکه کشاورزان از کشت گندم دلسرد شده و سال آینده سطح زیر کشت این محصول کاهش یابد، زیاد است و در این راستا باید تمهیداتی اندیشیده شود.
وی ادامه داد: سیاست‌های غلط موجبات ایجاد مشکل برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان شد و در این راستا، محصول وارداتی نه تنها از لحاظ کیفیت قابل مقایسه با تولید داخلی نخواهد بود، بلکه وضعیت مناسبی هم از لحاظ سلامت و بهداشت نخواهد داشت.
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: با تداوم روند کنونی و خرید بی‌رویه این محصول اساسی توسط عراق، سبد غذایی مردم کشور شاهد افزایش قیمت در صنایع پایین دستی وابسته به گندم و مهم ‌تر از همه نان خواهد بود که اصلیترین نیاز غذایی در جامعه ایرانی محسوب می‌شود و دولت امید و تدبیر باید با ارائه راهکارهای اساسی این مشکل را در زمان کوتاه حل و فصل نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز