خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت انتخاب جشنواره بین المللی کارتون شهر و شهروندی تبریز:

زبان کارتون نیاز به ترجمه ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۱۰

هنر کارتون بواسطه استفاده از نمادهای بصری نیازی به ترجمه ندارد و به راحتی قابل فهم در میان همه افراد است.

ایلنا: عضو هیئت انتخاب چهارمین جشنواره بین المللی کارتون شهر و شهروندی تأکید کرد: زبان کارتون نیاز به ترجمه ندارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا یاشار استادی شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره کارتون شهر و شهروندی تبریز با اشاره به درک آسان کارتون نسبت به دیگر هنر‌ها گفت: بسیاری از هنر‌ها بواسطه زبان و واژگانی که در آن به کار می‌رود نیاز به ترجمه شدن دارند حال آنکه هنر کارتون بواسطه استفاده از نمادهای بصری نیازی به ترجمه ندارد و به راحتی قابل فهم در میان همه افراد است.
وی با بیان این موضوع تصریح کرد: هر دوره از این جشنواره با محورهای خاصی برگزار می‌شود و هیچ سالی موضوعات مشابه با سال قبل‌تر نیست، در حقیقت همه ساله با تکیه بر موضوعات شهری سعی شده هنرمندان در ارتباط با این معضلات به چالش کشیده شوند.
استادی افزود: دور اول که جشنواره با موضوع آزاد فراخوان داد موضوعات به‌صورت آزاد در اختیار کارتونیست‌ها قرار داده شده بود و همین موجب ارسال آثاری از زوایای مختلف شده بود ولی در سه دوره قبل سعی شده با تکیه بر موضوعات پیش بینی شده و جهت دادن به موضوعات هدف واحدی دنبال شود.
این کارتونیست جوان تبریزی با اشاره به موضوع امسال این جشنواره که شامل پسماندهای شهری بود، اظهار داشت: موضوع این دوره ناب‌تر بود. معضلات و مشکلات شهری موضوعی است که در سراسر جهان مردم با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند و آشنایی دارند، از طرفی مردم هم براحتی این دغدغه‌ها را درک می‌کنند.
استادی از استقبال خوب کارتونیست‌ها از جشنواره امسال سخن گفته و افزود: با توجه به اینکه هر سال با برنامه ریزی‌های صورت گرفته به اقدامات بیشتری فکر می‌کنیم، همین امر سبب می‌شود همه ساله جشنواره کارتون نسبت به سال قبل‌تر پیشرفت بیشتری داشته باشد و سطح آن ارتقا یابد.
عضو هیئت انتخاب چهارمین جشنواره بین المللی کارتون شهر و شهروندی با اشاره به اینکه جای خالی این آثار در فضای شهری احساس می‌شود، تصریح کرد: البته که باید باید این نقص را حل کنیم. جشنواره فقط مواد را جمع آوری می‌کند ولی اینکه چطور از این‌ها در فضای شهری استفاده شود باید طی برنامه ریزی‌هایی دقیق بررسی شود تا این محصول جمع شده بطور مناسبی عرضه شود.
وی گفت: امیدواریم با مساعدت معاونت فرهنگی شهرداری بتوان آثار برگزیده این جشنواره را در سطح خیابان‌ها و برای شهروندان به نمایش گذاشت.
این آیین با معرفی نفرات بر‌تر چهارمین جشنواره کارتون شهر و شهروندی خاتمه یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز