خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

۲ هزار هنرمند ورنی باف آذربایجان شرقی بیمه شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۴۸

۲۰ هزار هنرمند ورنی باف در استان آذربایجان شرقی به ویژه در منطقه ارسباران فعالیت دارند.

ایلنا: به گفته مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بیش از دو هزار تن از هنرمندان ورنی باف آذربایجان شرقی بیمه شده‌اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا مهندس تراب محمدی در پنجمین جشنواره ورنی در اهر اظهار داشت: زمانی بر روی بحثتولید ورنی در استان توجه داشتیم، اما با رونق این هنر و صنعت در استان طی چند سال اخیر، اکنون بر روی صادرات و حمایت از هنرمندان تمرکز کرده‌ایم.
وی با اشاره به فعالیت ۲۰ هزار هنرمند ورنی باف در استان به ویژه در منطقه ارسباران، خاطرنشان کرد: امروز شاهد تولید سالانه ۱۴ هزار قطعه ورنی در استان هستیم که طبق برنامه ریزی باید این میزان تولید سالانه به ۳۰ هزار قطعه برسد.
محمدی سرمایه گذاری و تمرکز بر روی آموزش رایگان ورنی بافی در آذربایجان شرقی، صدور کارت هنرمندی و بیمه هنرمندان ورنی باف را از اولیت‌های اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: ۷۰ درصد از ورنی‌های تولیدی استان به خارج از کشور صادر می‌شود که در این راستا توجه به افزایش صادرات و بالا بردن کیفیت این محصول در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به ضرورت بسته بندی مناسب برای صادرات ورنی‌های ارسباران تصریح کرد: نبود بسته بندی مناسب برای اغلب محصولات صنایع دستی استان به ویژه قالی و ورنی صادرات این محصولات را با مشکل مواجه کرده بود که خوشبختانه اکنون سرمایه گذاران وارد کار شده و دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز به خوبی طرح‌هایی را ارائه کرده‌اند.
محمدی هدف از برگزاری جشنواره ورنی در اهر را معرفی هرچه بیشتر فرهنگ، تاریخ و هنر این منطقه با محوریت ورنی خواند و گفت: این جشنواره‌ها به ارتقای منابع درآمدی اهر و شهرستان‌های کلیبر، هوراند، خداآفرین و هریس نیز به دلیل تولید عمده دست بافته‌هایی مانند گلیم و جاجم و تابلو فرش می‌انجامد.
وی طراحی و در دستور کار قرار گرفتن شهرک‌های صنایع دستی و راه اندازی فروشگاه‌های صنایع دستی در اهر و منطقه ارسباران را از دیگر اقدامات توسعه‌ای صنایع دستی در این منطقه عنوان کرد.
یادآور می‌شود، جشنواره ورنی و نیز نمایشگاه ورنی به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی جشنواره با حضور استان‌های غرب و شمالغرب کشور، به مدت چهار روز از تاریخ ۲۲ الی ۲۶ شهریور ماه در اهر برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز