خبرگزاری کار ایران

شرکت فولاد هرمزگان چگونه با استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل از چالش‌های ارتباط درون‌سازمانی گذر کرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۲۱۷

شرکت فولاد هرمزگان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید فولاد کشور است که از محصولات آن برای ساختن پروفیل، لوله‌های آب و نفت، مخازن تحت فشار و قطعات سنگین فولادی و همچنین بدنه خودرو و لوازم خانگی استفاده می‌شود.

کیفیت کار هر سازمان به عوامل متعددی بستگی دارد. در میان گزینه‌های مختلف، بسیاری از عوامل تأثیرگذار وجود دارند که در نگاه اول به چشم نمی‌آیند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها ارتباط درون‌سازمانی است. به طوری که برقرار نشدن ارتباطی امن و پایدار میان اعضای هر شرکت می‌تواند شرکت را با مشکلات مختلفی مواجه کند. شرکت فولاد هرمزگان هم از شرکت‌هایی است که با چنین چالشی مواجه بوده است.

چالش‌های شرکت فولاد هرمزگان در زمینه ارتباط درون سازمانی

شرکت فولاد هرمزگان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید فولاد کشور است که از محصولات آن برای ساختن پروفیل، لوله‌های آب و نفت، مخازن تحت فشار و قطعات سنگین فولادی و همچنین بدنه خودرو و لوازم خانگی استفاده می‌شود.  این شرکت حدود چهار  تا پنج هزار نفر پرسنل دارد و به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته فعالیت می‌کند. به همین دلیل

هماهنگ شدن و حفظ ارتباط پرسنل در این شرکت از عوامل حیاتی به شمار می‌آید. از طرفی، سر و کار داشتن کارکنان با ریخته‌گری و مواد مذاب، محیط کارخانه را به محیطی پرخطر تبدیل و اهمیت داشتن بسترهای ارتباطی پایدار و امن را بسیار پررنگ کرده است.

اما شرکت در برقراری ارتباط درون‌سازمانی دچار چالش بود، چرا که تنها ابزار ارتباطی موجود، که شامل خطوط تلفن ثابت داخلی و دستگاه‌های بی‌سیم بود، نمی‌توانست پاسخ‌گوی نیازهای شرکت باشد و ارتباطی نامحدود و پایدار را در اختیار کارکنان قرار دهد.

در نتیجه، مدیران به فکر یافتن راهکاری مناسب برای حل این چالش افتادند. آن‌ها در نهایت راه حل مسئله خود را در استفاده از راهکار موبایل سازمانی ایرانسل(MVPN) یافتند.
شرکت فولاد هرمزگان چگونه با استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل از چالش‌های ارتباط درون‌سازمانی گذر کرد؟

سرویس موبایل سازمانی ایرانسل MVPN

سرویس موبایل سازمانی یاMVPN  راهکاری است که بر بستر مجموعه‌ای از  سیم ‌کارت‌ های سازمانی ایرانسل فعال می‌شود. کسب‌وکارها با استفاده از این سرویس می‌توانند همه امکانات تلفن داخلی را بر روی تلفن همراه کارکنان خود ایجاد و با اختصاص شماره‌های سریالی به کارمندان برقراری تماس را تسهیل کنند.

این سرویس علاوه بر آسان کردن تماس، هزینه‌های آن را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. به این صورت که شرکت با پرداخت آبونمان ماهیانه، امکان برقراری تماس رایگان و نامحدود را در اختیار کارمندان خود قرار می‌ دهد.

سرویس موبایل سازمانی در شرکت فولاد هرمزگان

در اولین گام، شرکت فولاد هرمزگان دوهزار عدد سیم‌کارت سازمانی خریداری کرد. سپس همه خطوط ثابت به شبکه سیم‌کارت‌های سازمانی ایرانسل متصل و با آن یکپارچه شدند. با این تغییرات، کارکنان، صاحب شماره‌های داخلی کوتاهی شدند و می‌توانستند از طریق سیم‌کارت‌های سازمانی در شرکت تماس بگیرند.

این سیستم به پرسنل امکان این را می‌‍‌داد که در هر مکان و هر زمان، بدون داشتن نگرانی از دست دادن تماس‌های داخلی و نیاز به حضور در پشت میز کار خود‌، به تماس‌ها پاسخ دهند و همیشه در دسترس باشند.

به گفته کارشناس مخابرات این شرکت: «پیش از راه‌اندازی این سرویس، هزینه برقراری ارتباط میان اعضای شرکت به 40 میلیون تومان در ماه می‌رسید. اما پس از آن، هزینه مکالمات ماهیانه حدود ۷۵٪ کاهش یافته است». با کاهش این هزینه‌ها که بخش عمده‌ای از آن بر عهده کارکنان بود، شرکت توانست رضایت حداکثری پرسنل خود را به دست بیاورد.

کارشناس مخابرات فولاد هرمزگان همچنین اظهار کرد: «میزان رضایت کلی از این سرویس بیش از 90 درصد بوده و ایرانسل در ارائه این سرویس، پیشرو عمل کرده. همچنین پشتیبانی 24 ساعته و در هفت روز هفته  کسب‌وکار سازمانی ایرانسل،  بسیار رضایت‌بخش ارزیابی شده است.»

تغییرات مثبتی که استفاده از این سرویس در روند فعالیت شرکت فولاد هرمزگان ایجاد کرده، سبب شده که این شرکت استفاده از سرویس موبایل سازمانی را برای شرکت‌های دیگر از جمله کارخانجات تولیدی و پیمان‌کاران هم راهگشا بداند و به آن‌ها توصیه کند که از این سرویس برای بالا بردن هر چه بیشتر بهره‌وری سازمان خود استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز