خبرگزاری کار ایران

برگزاری حساس‌ترین جلسه‌ی کمیته دستمزد/ انتظار برای اعلام نهایی سبد معاش تا امشب به پایان می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۶۰۴

گروه کارگری شورای عالی کار ابراز امیداوری کردند که امشب رقم نهایی سبد معاش خانوار تعیین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعیین حداقل دستمزد کارگران به خصوص در شرایط فعلی که قیمت دلار به بالای ۱۵ هزار تومان رسیده و در حال حاضر، همه‌ی آمارهای تورمی به اعداد بالای ۴۰ درصد اشاره می‌کنند (نرخ تورم خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در دی ماه به ۵۲ درصد رسید) اهمیت بسیار دارد.

امروز عصر، راس ساعت ۱۶، چندمین جلسه کمیته دستمزد –کمیته تخصصی محاسبات مزد، ذیل شورای عالی کار- برگزار می‌شود.

نمایندگان کارگری حاضر در این جلسه ابراز امیدواری کردند در جلسه امروز نمایندگان هر سه گروه درگیر (کارگران، کارفرمایان و دولت) حضور داشته باشند و بالاخره، بر سر رقم نهایی سبد معیشت حداقلی خانوار (موضوع بند دوم ماده ۴۱ قانون کار) توافق جمعی صورت بگیرد.

چهارشنبه هفته گذشته، جلسه کمیته دستمزد برگزار شد و علیرغم حضور نمایندگان کارگری و دولت، نمایندگان کارفرمایی به دلیل مشکلات شخصی در جلسه حاضر نشدند؛ نمایندگان کارگری می‌گویند: بین دولتی‌ها و کارگران بر سر رقم سبد معاش، توافق نسبی حاصل شده و اگر کارفرمایان در جلسه امروز حاضر شوند و اعداد را که همگی از مراجع رسمی اتخاذ شده است، بپذیرند، رقم نهایی سبد معاش خانوار، نهایی و رسانه‌ای خواهد شد.

نمایندگان کارگری انتظار دارند، از آنجا که سبد معاش بر مبنای سبد خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها و براساس آمار و اطلاعات مرکز امار ایران و انستیتو پاستور ایران، محاسبه می‌شود، توافق بر سر رقم سبد،  عصر امروز به نتیجه برسد و از آن مهم‌تر، این نتایج بتواند در جلسات رسمی شورای عالی کار، مبنای اصلی تعیین دستمزد ۹۹ واقع شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز