خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران «شهرداری لوشان» در واکنش به رفتار توهین‌آمیز شهردار

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۸۸۲

شماری از کارگران شهرداری شهر لوشان، از صبح دیروز و امروز در اعتراض به آنچه «توهین شهردار به کارگران» می‌خوانند، مقابل ساختمان شهرداری تجمع کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در شهرداری لوشان گزارش دادند: دلیل اجتماعات صنفی کارگران شهرداری لوشان، علاوه بر وضعیت نامشخص مطالبات مزدی و بیمه‌ای حدود ۸۰ نفر از کارگران شهرداری، توهین شهردار در برخورد با کارگران قدیمی شهرداری بوده است.

کارگران شهرداری لوشان در تشریح جزئیات این خبر مدعی شدند: صبح روز شنبه (۲۵ اردیبهشت ماه) در اولین روز از اعتراض کارگران مجموعه کارگران و کارکنان شهرداری لوشان مقابل ساختمان شهرداری؛ شهردار برخورد توهین‌آمیزی با چند تن از کارگران خدماتی در محوطه حیاط وداخل ساختمان انجام داد که واکنش اعتراضی کارگران را بر انگیخت.

کارگران در ادامه گفتند: حوالی ساعت شش صبح روز گذشته که اعتراض صنفی کارگران شکل گرفت، شهردار حین ورود به ساختمان شهرداری وقتی با با کارگران معترض مواجه شد و به دلیل شدت عصبانیت، با خودرو در محوطه پارکینگ شهرداری بعد از یک مانور، ناخودآگاه با یکی از کارگران خدماتی برخورد کرد بطوریکه همزمان لاستیک خودرو با برخورد به سیم خاردار ترکید. همزمان شهردار بدون توجه به کارگر حادثه دیده با ضربه در نگهبانی ساختمان واحد نقلیه وارد ساختمان شهرداری شد و با کشیدن گوش یکی از کارگران خدماتی شروع به تهدید و متفرق کردن همه کارگران کرد.

یکی از کارگران با بیان اینکه کارگران شهرداری لوشان در واکنش به این اقدام از صبح دیروز دست از کار کشیده و مقابل ساختمان شهرداری تجمع کرده‌اند، افزود: برای پیگیری حقوقی این موضوع قصد داریم در روز‌های آینده اعتراض صنفی خود را در صورت بی‌توجهی اعضای شورای شهر به مقابل ساختمان دادسرای لوشان انتقال دهیم.

او در تکمیل سخنان خود گفت: شهریور ماه سال ۹۸ شهردار وقت به همراه سه نفر از اعضای شورای شهر به اتهام تخلفات مالی بازداشت شدند و شهرداری تا شهریور ماه سال پیش با دو سرپرست اداره می‌شد. از شهریور ماه سال پیش با ورود شهردار جدید علارغم وعده‌های داده شده مبنی بر به‌روز شدن حقوق‌ها متاسفانه هیچ تغییری در روند پرداخت حقوق‌ها ایجاد نشده است. پرداخت حقوق در هر یک ماه یکبار در حالی انجام می‌شود که شهرداران سابق نیز هر ماه به ما یک حقوق می‌دادند.

به ادعای وی، شهرداری لوشان دست‌کم ۶ ماه حقوق به کارگران بدهکار بوده و آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم اخیرا بوده که مربوط به آبان ماه سال ۹۹ بوده که به صورت پایه حقوق بدون اضافه‌کاری پرداخت شده است. همچنین شهرداری در پرداخت بیمه کارگران به تامین اجتماعی معوقات حدودا دوساله دارد که از سال ۹۰ به صورت ناقص پرداخت شده است.

حسین خرسند (شهردار شهر لوشان) در پاسخ به خبرنگار ایلنا با بیان اینکه پرداخت حقوق کارگران هر ماه انجام می‌شود، اعتراض صنفی کارگران شهرداری لوشان را ناشی از جریانات سیاسی دانست و گفت: هشت ماه به عنوان شهردار وارد شهرداری لوشان شده‌ام و هفت ماه حقوق داده‌ام. علاوه بر حقوق به کارگران بسته معیشتی ومرغ نیز داده‌ام.

تجمع کارگران «شهرداری لوشان» در واکنش به رفتار توهین‌آمیز شهردار

تجمع کارگران «شهرداری لوشان» در واکنش به رفتار توهین‌آمیز شهردار

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز