خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

اختیارات ستاد استانی مقابله با کرونا افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۰۱۰

استاندار مازندران گفت: اختیارات ستاد استانی مقابله با کرونا از سوی ستاد مقابله برای قدرت مانور تصمیم‌گیری افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، احمد حسین زادگان در ستاد استانی کرونا با اشاره به هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله به ویروس کرونا تأکید کرد: استان مازندران به دلیل جمعیت شناوری که از استان‌های دیگر به این استان سفر می‌کنند نیازمند توجه ویژه دولت است.

وی افزود: با توجه به قدرت مانور، سیال بودن و غیر محاسبه بودن کرونا اقدامات خوبی برای افزایش آگاهی مردم در استان صورت گرفته است که بهره‌گیری از فضای مجازی، تبلیغات محیطی و رسانه‌ها از مهم‌ترین اقدامات این استان در مقابله با شیوع ویروس کرونا بوده است.

استاندار مازندران بابیان اینکه هرگونه عادی نگاری نسبت به ویروس کرونا می‌تواند این رفتار را در جامعه گسترش دهد و به همان ترتیب خیز آسیب‌های ناشی از کرونا نیز افزایش پیدا کند، گفت: نگرانی بعدی مابعد ماه صفر است که مردم با عادی گرفتن این موضوع بخواهند دوباره مراسم عروسی را بر پا کنند، انتظار می‌رود دولت از هم‌اکنون تصمیمات لازم را برای شرایط پیش رو اتخاذ کند.

حسین زادگان بابیان اینکه برخی از تصمیمات با توجه به شرایط موجود و حاکم در جامعه و البته با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی باید به‌صورت آنی گرفته شود از دولت خواستار تفویض اختیار محکم‌تر و قاطع‌تر به استانداران شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد برخی از تصمیمات باید به‌صورت منطقه‌ای گرفته شود تا آثار مثبت تصمیم گرفته‌شده در جامعه محسوس باشد.

استاندار مازندران متذکر شد که ما نیز در استان برخی از اختیارات ازجمله نظارت مستمر به شرایط کرونایی مناطق را معاونان و فرمانداران تفویض کردیم تا مهار این بیماری با مدیریت مناسب‌تر انجام شود.

حسین زادگان به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین صنوف و بازاریان اشاره کرد و گفت: باید سطح حساسیت‌ها نسبت به خطرپذیری ویروس کرونا در بین مردم با تشدید نظارت‌ها و حتی برخورد قانونی با واحدهای متخلف بهداشتی افزایش یابد.

وی  به فعالیت آموزش‌وپرورش در استان اشاره کرد و گفت : بر اساس آمار به‌طور میانگین حدود 17 درصد از دانش آموزان مازندرانی حضور فیزیکی در مدرسه دارند و البته این آمار در شهرستان‌های با جمعیت بالا کمتر است.

حسین زادگان گفت: در حال حاضر تردد حدود 40 هزار معلم استان برای حضور در مدارس برای آموزش کمتر از 10 درصد دانش‌آموزانی که بعضی از مدارس حاضر می‌شوند ، توجیه‌پذیر نیست و به نظر می‌رسد با توجه به وجود زیرساخت‌های آموزش مجازی و فعالیت شبکه آموزش باید در این زمینه تصمیم‌گیری به استان‌ها واگذار شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز