خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

خود را مکلف به ساختن جامعه اسلامی می‌دانیم/ تهران را به الگوی کلانشهر جهان اسلام تبدیل خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۳۳۸

شهردار تهران گفت: باید با تحول در روح و کالبد شهرها شرایط را به سمتی ببریم که موجود جدیدی را خلق کنیم. باید شرایطی را ایجاد کنیم که امنیت و آسایش و آرامش در شهرها و ‌روستاهاحاکم باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و روستایی ظهر امروز با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، مهدی جمالی نژاد، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاریها، علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران،رئیس شورای شهر تهران و جمعی از مدیران شهری در شهرداری تهران برگزار شد.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در این مراسم گفت: در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی هستیم.عزت و قدرت چیزی است که در سایه توانایی و دانایی حاصل خواهد شد. دانایی مقدمه توانایی است و با پژوهش، فکر و خلاقیت میسر خواهد شد. این افتخار ماست که در هفته پژوهش در چنین جشنواره با ارزشی و با دریافت ۲هزار و ۲۹ اثر مسیری را دنبال کنیم که نتیجه آن گره از مشکلات شهرها برداشته و بتوانیم ناظر به افق های پیش رو گام برداریم.

او ادامه داد: وقتی به گام دوم انقلاب توجه می کنیم حتما نیازمند ساختن و الگو شدن در گام دوم هستیم که باید با جهش و تلاش مضاعف صورت گیرد.

زاکانی با اشاره به سه محور اصلی این جشنواره گفت: این جشنواره سه محور اساسی را در قالب شهرها و مدیریت شهری در گام دوم انقلاب اسلامی، رصد تحولات شهرها و بازگشایی شهرها در دوران پسا کرونا تاکید داشت.

شهردار تهران اضافه کرد: انقلاب اسلامی وقتی به سرعت مورد توجه قرار گرفته در ادامه نیازمند الگوهایی هستیم که بتوانیم شعارها را در عمل و عینیت ببینیم. اگر توجه به راه صد ساله گذشته داشته باشیم باید نسبت به سه عنصر عدلیه، نظمیه و بلدیه و رشدیافتگی آن در حال و نگاه به آینده توجه داشته باشیم و بتوانیم با مهارت به نیازهای مردم پاسخ معتبر دهیم و با تصویر روشن از آینده به سمت ایده آل و مدینه فاضله حرکت کنیم.

او با تاکید بر اینکه باید تحولی بزرگ در روح و کالبد شهرها ایجاد کنیم گفت: راه گذشته راه پرثمری است اما به قدر کفایت و نیاز ثمربخش نبوده و باید با تحول در روح و کالبد شهرها شرایط را به سمتی ببریم که موجود جدیدی را خلق کنیم. باید شرایطی را ایجاد کنیم که امنیت و آسایش و آرامش در شهرها و ‌روستاهاحاکم باشد. در گام دوم خود را مکلف به ساختن جامعه اسلامی می دانیم و در این مسیر نقش مدیریت یکپارچه شهر، حکمرانی شهری با مشارکت واحد مردم و نقش مردم سالاری دینی و به دست گیری امور و نقش نخبگان در این حرکت بزرگ برای ما بسیار مبارک خواهد بود.

او تاکید کرد: سعی ما در تهران این است که تهران را به الگوی کلانشهر جهان اسلام تبدیل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز