خبرگزاری کار ایران

شماره جدید دوهفته‌نامه روبرو منتشر شد

شماره سوم دو ماهنامه روبرو همزمان با 15 بهمن ماه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در این شماره از این دوهفته‌نامه روبرو مطالبی به عنوان نئولیبرالیسم علیه مردم، درباره نیولیبرالیسم ایرانی، کمیته انتخاب قربانی می‌گیرد درباره مفهوم عدالت در جشنواره فیلم فجر، تیم جنتی درباره معرفی اعضای هیات‌های 5 نفره نظارت بر انتخابات در 31 استان منتشر شده است.

 در این شماره با انتشار تصویر جالبی از موسی غنی‌نژاد، مسعود نیلی، محمد طبیبیان و میتن فریدمن براساس تصویری از پینوشه و فرماندهانش؛ پرونده‌ای در نقد نئولیبرالیسم دینی منتشر شده است.

 در ابتدای این پرونده مصطفی دهقان نوشته است: بررسی پدیده‌ای به نام نئولیبرالیسم در ایران وضعیتی متناقض‌نما است و شما چیزی را بررسی می‌کنید که هم هست و هم نیست پرونده پیش رو نشان خواهد داد. اقتصاددانانی که  مروج نئولیبرالیسم در ایران هستند دست‌کم دانش اقتصادیشان را از بعداز دهه هفتاد میلادی به‌روز نکرده‌اند و گویی هرآنچه در دوره دانشجویی فراگرفته‌اند ایده ابدی و ازلی و نسخه شفابخش تمام اعصار و قرون بوده است و نیاز به هیچ بازنگری ندارد.

نویسنده در جای دیگری آورده است: این اقتصاددانان در تجویزشان برای اقتصاد بیمار ایران حتی به خود زحمت نمی‌دهند تا دانش‌شان را مورد بازنگری‌های اجرا شده در همان فضای هویتی و اجرایی نئولیبرالیسم غربی به‌روز کنند.

 در ادامه این پرونده نوشته شده که طرفداران این نوع اقتصاد لیبرالی در شیلی در سال 1973چگونه با همکاری پینوشه توانستند دولت دست چپی آلنده را که براساس انتخابات آزاد برگزیده شده بود؛ سرنگون کنند و مردم را به زندان بیندازند و البته تجارت را آزاد کنند....

دوهفته‌نامه روبرو به مدیر مسئولی و صاحب امتیازی پوریا سوری و سردبیری سروش فرهادیان منتشر شده است.

کد خبر : ۳۴۴۶۲۶