خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست گزارش داد:

آغاز اقدامات اولیه آمریکا برای تحریم عراق

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۴۸۲

روزنامه واشنگتن پست به نقل از نمایندگان دولت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه عراق به دلیل اقدام پارلمان این کشور برای اخراج نیروهای خارجی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست، برخی نمایندگان دولت آمریکا که نام آنها ذکر نشده است، اعلام کردند که واشنگتن اعمال تحریم علیه عراق را به دلیل تصمیم پارلمان این کشور برای اخراج نیروهای خارجی آغاز کرده است. 

واشنگتن به طور خاص در حال بررسی امکان منع شرکت‌های آمریکایی از کار با شرکت‌های عراقی است به ویژه پس از آنکه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا بغداد را به اعمال تحریم‌های اقتصادی در صورت اتخاذ سیاست ضد واشنگتن تهدید کرد. 

واشنگتن پست نوشت: کاخ سفید و وزارت خزانه‌داری آمریکا در اعمال تحریم علیه بغداد نقش اصلی را به عهده می‌گیرند و این اقدامات به عنوان یک عمل بسیار غیر عادی علیه متحدی هستند که آمریکا حدود ۲۰ سال از آن حمایت کرده و پس از جنگ سال ۲۰۰۳ صدها میلیارد دلار برای آن هزینه کرده است. 

 این روزنامه در عین حال نوشت که بررسی‌های فعلی به صورت اولیه بوده و مشخص نیست که آیا سرانجام اجرا خواهند شد یا نه. بنا به گفته یکی از منابع، واشنگتن قصد دارد کمی منتظر بماند تا ببیند اظهارات بغداد به چه نقطه‌ای می‌رسد؟ 

واشنگتن پست همچنین نوشت که برخی از کارشناسان معتقد هستند که اگر نگوییم محال ولی باید بگوییم که تحریم عراق بدون آسیب زدن به منافع آمریکا بسیار سخت است. 

پارلمان عراق در تاریخ پنجم ژانویه تصمیمی را مبنی بر کاهش حضور نظامی نیروهای خارجی در این کشور و توقف توافق امنیتی امضا شده با نیروهای ائتلاف بین المللی اتخاذ کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز