خبرگزاری کار ایران

روایت روزنامه‌نگار بریتانیایی از وضعیت آسانژ:

دارم آرام‌آرام اینجا می‌میرم

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۴۵۴

روزنامه‌نگار بریتانیایی پس از گفت‌وگو با بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس، وضعیت سلامت وی را رو به زوال توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری راشا تودی، صدای «جولیان آسانژ»، بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس، از پشت تلفن در شب سال نو به‌زور درمی‌آمد. این سخنان را «واگان اسمیت» روزنامه‌نگار بریتانیایی پس از گفت‌وگو با این افشاگر گفت و عنوان کرد که بنیانگذار ویکیلیکس در حرف زدن مشکل داشت و از قرار معلوم دواخور شده بود. 

در تعطیلات کریسمس، آسانژ تنها اجازه یافت از زندان بلمارش تماسی کوتاه با دنیای بیرون داشته باشد تا شاید دنیا یادش نرود که افشاگری در پس دیوارهای بتنی این زندان محبوس است. 

اسمیت در گفت‌وگو با راشا تودی گفت: «به‌نظرم جولیان با این تماس می‌خواست چند دقیقه‌ای از واقعیت پیرامونش فرار کند و خاطرات خوب گذشته را به یاد آورد». وی افزود که آسانژ تعطیلات کریسمس ۲۰۱۰ را در خانه او گذرانده بود. 

مکالمه کوتاه این نه‌تنها شادمانه نبود، بلکه جزئیاتی از وضعیت رو به زوال سلامتی آسانژ آشکار کرد. 

واگان اسمیت اظهار کرد: «آسانژ به من گفت: دارم آرام‌آرام اینجا می‌میرم.»

وی افزود: «جویده‌جویده حرف می‌زد. صدایش خیلی آرام بود. جولیان آدمی است که بسیار شمرده و دقیق حرف می‌زند. صدایش افتضاح بود... واقعا باعث ناراحتی بود.»

این روزنامه‌نگار همچنین گفت که گرچه خود آسانژ چیزی در این‌باره نگفت، اما آشکار بود که او را دواخور کرده بودند. وی همچنین گفت دیگر کسانی هم که از نزدیک با او در زندان بلمارش دیدار کرده بودند، این قضیه را تایید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز