خبرگزاری کار ایران

آشنایی با 6 مدل لباس کار که درهر شغلی نیاز است

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۴۴۷

شاید تا به حال درگیر این قضیه بودید که برای شغل خودتون چه لباس کاری مناسبه، یا حتی اگر توی محل کار، نیازی به لباس کار ندارید ولی داشتن اطلاعات در مورد نوع پارچه و انواع مدل لباس کار میتونه براتون جالب باشه. البته که خرید لباس کار علاوه بر توجه به مسائل فنی، سلیقه ای هم هست. ما در اینجا چند پارچه و مدل لباس کار به شما معرفی میکنیم تا راحتتر انتخاب کنید.

چه پارچه ای مناسب لباس کار است؟

اگر ازدید یک کارگر به لباس کار نگاه کنیم، بهترین لباس کار، لباسی است که علاوه بر ایمنی، راحت هم باشد. از مهمترین تفاوتها در بین انواع لباس کار، پارچه به کار رفته در دوخت اونها است. بدیهی است که لباس یک کارگر ساختمانی با لباس کارکارگر مشغول در صنایع فولاد تفاوت دارد. مقاومت پارچه و البته ارزون بودن اون، از گزینه هایی هست که در زمان خرید لباس کارگری به اون توجه میشه. در صنایع ریخته گری و فولاد، دمای محیط کار بسیار بالاست، به همین دلیل پارچه هایی از جنس کتان استفاده می شه. اصولا پارچه های کتان علاوه بر خنک بودن به نسبت پارچه های پلاستیکی، مقاومت بالاتری در مقابل جرقه و براده را دارد.

ازدیگر پارچه هایی که در تولید لباس کار از اونها استفاده میشه پارچه کج راه و ترگال هست ،تفاوت این دو پارچه در گرماژ و نوع تار و پود اونهاست. معمولا در تولید لباس کار از گرماژ 240 و 290 گرم استفاده میشه و در گرماژهای بالاتر در تولید انواع دستکش و شلوار نیز استفاده میشه. این نوع پارچه باتوجه به نوع استفاده با ویسکوز و پنبه تولید میشه.

 {ایا می دونید لباس کار مناسب، راندمان کار بالا میبره؟}

انواع دوخت لباس کار

تفاوت دیگه انواع لباس کار، مدل دوخت اونها است. مدل دوخت لباس نیز باید علاوه بر راحتی، نکات ایمنی مربوط به آن حرفه را فراهم کند. قیمت لباسکار در مدل های مختلف با توجه به سختی تولید و مقدار پارچه و خرج کار، تفاوت داره. در ادامه 5 مدل از لباس هایی که در خیلی از شغلها استفاده میشه رو بررسی میکنیم.

1-لباس کار کاپشن و شلوار

لباس کار کاپشن و شلوار یکی از مدلهایی است که در شغلهایی مثل صنایع فولاد، خودرو سازی، معدن، راه سازی و ... استفاده میشه.در ایران مدلهای لباس کار ایران خودرویی و مدل سیلوری که به شکل کاپشن و شلوار است، طرفدار زیادی دارد. این مدل های لباس کار دارای جیبهای زیادیه که یک مزیت به حساب میاد. پوشیدن این مدل راحته و در صورت نیاز میشه زیرش لباس دیگه ای هم پوشید. این لباس با پارچه های مختلف دوخته می شه و در شغلهای مختلف بسته به نیاز، می توان نوار شبرنگ نیز به آن متصل کرد.

 شلوار این لباس کار در دو مدل دکمه ای و کمر کش تولید میشه. کاپشن و شلوار به دلیل مزایایی که داره یکی از محبوبترین انواع لباس کار در دنیا به شمار می یاد، چرا که بسیار راحته و همچنین شکیل تر از دیگر انواع لباس کار است. این مدل لباس کار یکی از انتخابهای مهندسین است به همین دلیل به آن لباس کار مهندسی نیز گفته میشه. قیمت لباس کار مدل کاپشن و شلوار با توجه به نوع پارچه، متفاوت است. اصولا در دوخت این نوع لباس از پارچه هایی همچون فلامنت، پلی استر پنبه و ... استفاده می شه.

لباس کار یکسره

لباس کار یکسره، یکی از مدل های پرکاربرد است. این مدل علاوه بر کارایی، زیبا هم هست. اگر در محیط کار، مرتب نیاز به خم و راست شدن دارید و تحرک کاری شما زیاده، لباس کار یکسره گزینه مناسبیه. لباس کار یکسره به سه مدل استین دار(خلبانی)، دو بنده و سرهمی جوشکاری تقسیم می شود.

2-لباس کار یکسره دوبنده

آشنایی با 6 مدل لباس کار که درهر شغلی نیاز است

لباس کار دو بنده بالا تنه ای آزادتر دارد و قدرت عملکرد شما را محدود نمی کنه، این مدل لباس کار در بین شغلهایی مثله تعویض روغنی، نجاری و... طرفدارهای زیادی داره. لباس کار یکسره از پارچه هایی مانند کتان، پلی استر پنبه و فلامنت تولید میشه. این مدل از جنس جین هم تولید میشه که این علاوه بر محیط کاری، حتی در فضای بیرون و یا آتیله ها هم استفاده میشه.

 { لباس کار دوبنده جین، یکی از مدلهای مورد پسند نقاش هاست}

3-لباس کار خلبانی

همانطور که از اسمش پیداست این مدل از لباس خلبانها کپی شده، اگر مکانیک هستید و یا با مواد شیمیایی و روغنی سرو کار دارید و یا در کارواش مشغول به کار هستید لباس کار خلبانی میتونه گزینه مناسبی باشه. چرا که با پوشش کل بدن از برخورد اسید، آب، روغن و مواد شیمیایی با پوست شماجلوگیری میکنه

4-لباس کار سرهمی جوشکاری

یکی دیگه از مدلهای لباس کار سرهمی، لباس یک تیکه جوشکاری است. معمولا این لباس از جنس کتانه که در مقابل جرقه های جوشکاری مقاوم هست . لباس جوشکاری بیشتر به رنگ قرمز هست.

5 -روپوش کار

شاید بشه گفت روپوش کار یکی از پرمصرف ترین لباسهای کار است. از درمانگاهها و بیمارستانها گرفته تا رستورانها همگی از روپوش استفاده می کنند . پوشیدن روپوش یکی از ساده ترین راههای یک شکل کردن محیط کار در کنار نظافت و ایمنی افراد هست. تقریبا شکل روپوش در همه شغلها شبیه هم هست با تفاوتهای کمی در سایز و یا جای جیب و دکمه و رنگ . این مدل لباس کار بسته به محل استفاده معمولا از جنس های با درصد نخ بیشتر مثل تترون، ترگال پنبه و.. تولید میشه. راحتی و مقاومت در مقابل شستشوی زیاد از مزیتهای این مدل لباسهاست.

6-جلیقه کارآشنایی با 6 مدل لباس کار که درهر شغلی نیاز است

این مدل لباس کار، جدای از کارایی زیادی که داره ولی اصولا به تنهایی به عنوان یک لباس کار به حساب نمیاد. جلیقه ها به چندین دسته تقسیم میشند.

جلیقه شبرنگ: این مدل جلیقه رو مامورین انتظامی، شهرداری استفاده می کنند که باعث دیده شدن در شب میشه

جلیقه خبرنگاری: عکاسان و خبرنگاران از جیبهای زیاد اون برای نگه داشتن تجهیزاتشون استفاده می کنند.  دلیل پوشیدن جلیقه روی انواع لباس کار،  نظم دادن به ابزارآلات و وسایل مورد نیاز کارگران و مهندسین است.

 لباس کار یکی از تجهیزات ایمنی است که علاوه بر ایمنی به زیبایی و یکدست شدن محیط کار کمک میکنه

کلام آخر

ایمن ترافیک کالا به عنوان تولید کننده انواع لباس کار، سعی کرده لباس کاری با توجه به نیاز مشاغل با پارچه و قیمت مناسب تولید کنه . میتونید مدلهارو توی سایت ایمن ترافیک ببنید و یا برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز