خبرگزاری کار ایران

چگونه از قیمت محصولات آرایشی و زیبایی، اصل یا فیک بودن را تشخیص دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۸۹۱

قیمتی که برای یک محصول آرایشی و زیبایی پرداخت می‌کنید، می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت آن محصول باشد، پس با یک خرید اطمینان‌بخش، آرامش و شادابی را به خودتان هدیه دهید.

 

در دنیای امروز محصولات آرایشی و زیبایی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. سالن‌های زیبایی زنانه و مردانه مملو از برندها و انواع مختلفی از این محصولات است. البته تنها مورد استفاده آن‌ها، فقط سالن‌های زیبایی نیست، بلکه این محصولات در صنعت مدلینگ و تبلیغات نیز نقش مهمی دارند؛ اما آیا هر محصولی با هر کیفیتی قابل استفاده است؟

متاسفانه در دنیای امروز به‌اندازه رشد صنایع و تولید محصولات مختلف، محصولات فیک یا تقلبی نیز رشد پیدا کرده است. هر محصول جدیدی که به بازار می‌آید، بلافاصله محصول تقلبی آن نیز با قیمت‌های پایین تر ارائه می‌شود.

تشخیص محصولات آرایشی و زیبایی اصل و فیک براساس قیمت

چگونه از قیمت محصولات آرایشی و زیبایی، اصل یا فیک بودن را تشخیص دهیم

همان‌طور که گفته شد، بازار محصولات فیک در این روزها بسیار داغ شده است. یکی از راه‌های تشخیص اصل یا فیک بودن، قیمت محصولات زیبایی است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

گرچه همیشه قیمت یک محصول نشانگر کیفیت آن نیست، اما در مورد محصولات آرایشی و زیبایی «قیمت» یک مشخصه مهم است. قیمت بسیار پایین نسبت به قیمت معمولی ممکن است نشانه‌ای از فیک‌بودن محصول مورد نظر باشد.

ازآنجایی‌که این محصولات در تماس مستقیم با پوست یا اعضای بدن هستند، تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن‌ها از اهمین بالایی برخوردار است.

محصولات آرایشی و زیبایی اصل معمولا از قیمت‌های بالاتری نسبت به نسخه فیک خود برخوردارند، زیرا در این محصولات از مواد اولیه مرغوب استفاده شده و آزمایش‌های سختی را پشت سر گذاشته‌اند.

از طرفی در تولید محصولات اورجینال استاندارد‌های معینی تعیین می‌شود که شرکت سازنده موظف به رعایت هریک از آن‌ها بوده و همه این‌ها نیازمند بودجه بسیاری است. پس خیلی دور از عقل به نظر نخواهد رسید که قیمت محصولات اورجینال از محصولات مشابه فیک بیشتر باشد.

همچنین اکثر محصولات آرایشی غیراورجینال حاوی مواد سمی خطرناک مانند سرب هستند که در طولانی‌مدت، می‌توانند برای بدن خطرات جدی مانند سرطان را به‌دنبال داشته باشند. همه این‌ها موارد بسیار مهمی است که در تولید یک محصول غیر اورجینال به‌هیچ‌وجه رعایت نشده است.

از دیگر راه‌های تشخیص اصل یا فیک بودن یک محصول آرایشی براساس قیمت، «مکان فروش» این محصولات است.

شاید هیچ وقت یک برند سرشناس را پیدا نکنیم که محصولات خود را در مترو یا اماکن عمومی به فروش برساند، اما صدها محصول با نام همان برند را پیدا خواهیم کرد که در مترو، خیابان یا شعبات غیررسمی به‌فروش می‌رسد و دقیقا به همین دلیل است که خرید از منابع معتبر و فروشگاه‌های رسمی به شما این اطمینان را می‌دهد که محصول اصل را تهیه کرده‌اید.

دیگر نکات قابل توجه در تشخیص فیک یا اصل بودن محصولات آرایشی و زیبایی

چگونه از قیمت محصولات آرایشی و زیبایی، اصل یا فیک بودن را تشخیص دهیم

علاوه‌بر قیمت راه‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در تشخیص فیک یا اصل بودن این محصولات به شما کمک کنند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

کد اصالت

توجه به کد اصالت کالا از دیگر راه‌های تشخیص لوازم آرایش اصل از فیک است. لوازم آرایش اصل که دارای مجوز واردات هستند، برچسب اصالت کالا نیز دارند، قسمتی روی این برچسب وجود دارد که با خراشیدن آن می‌توانید یک کد 16 رقمی را مشاهده کنید. با ارسال این کد به شماره ذکر شده روی محصول می‌توانید اطلاعاتی مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضا، کشور سازنده و بسیاری موارد دیگر را دریافت کنید.

بارکد محصول

بارکد یکی دیگر از روش های تشخیص اصل‌بودن محصولات آرایشی است. بارکد متشکل از تعداد زیادی خطوط عمودی باریک و پهن است. زیر این خطوط اعداد مختلفی قرار گرفته است. 2 تا 3 رقم اول موجود در بارکدها نشان‌دهنده کشور سازنده یا مبدا محصول است. درصورتی‌که این 3 رقم کشور سازنده محصول را مشحص نکند از خرید آن منصرف شوید. سایر اعداد موجود در این بارکد نیز نشان‌دهنده کد شرکت، کد محصول و کد کنترل محصول است.

نوع بسته‌بندی محصول

معمولا محصولات برند بسته‌بندی‌های مخصوص با نشان‌های خاصی دارند که به‌راحتی نمی‌توان آن را کپی کرد. برای مثال، فونت نوشتاری روی جعبه یا خود محصول، کامل بودن اطلاعات کالا، کیفیت بسته‌بندی و زبان نوشتاری روی جعبه، عمولا مختص یک محصول خاص هستند.

سایز یا اندازه محصول

در اکثر موارد اندازه محصول واقعی یا اورجینال با نسخه فیک آن متفاوت است. برای مثال، گاهی ما یک محصول با یک نوع بسته‌بندی یا محتوا خواهیم دید که ازنظر سایز با هم فرق می‌کنند.

نوع بافت محصول

بافت لوازم آرایشی برای تشخیص کرم پودرهای اصل از تقلبی بسیار مهم است. کرم پودرهای اصل دارای بافتی سبک و همگن هستند، درحالی‌که کرم‌های تقلبی معمولا بافتی چسبنده دارند.

لوگو و نشانه‌ها

محصولات اصلی عموما دارای لوگوها و نشانه‌های خاصی از شرکت سازنده هستند. بررسی کنید که آیا نشانگرها و لوگوها به شکل صحیح و قابل خواندن درج شده‌اند یا نه؟

ماندگاری

محصولات آرایشی اورجینال معمولا از ماندگاری بالاتری نسبت به نسخه تقلبی برخوردارند. ماندگاری این کالا یک فاکتورکاملا آشکار در تشخیص یک محصول اصل است. برای مثال، یک کرم پودر فیک، یک یا 2 ساعت بعد از استفاده تغییر رنگ می‌دهد.

بازار آنلاین

در بازار آنلاین، خواندن نظرات مشتریان، بررسی امتیازات و بازخوردها می‌تواند برای تشخیص اصل بودن یک محصول به شما کمک کند. افراد معمولا بعد از خرید، رضایت یا عدم رضایت خود را از یک محصول به شما به اشتراک می‌گذارند. با بررسی این اشتراک‌ها، به‌راحتی می‌توانید یک خرید خوب را تجربه کنید.

جمع بندی

با اینکه قیمت تنها فاکتور برای تشخیص اصل یا فیک بودن یک محصول نیست، اما می‌توان گفت در مورد محصولات آرایشی و زیبایی یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها همین امر است، زیرا همان‌طور که گفته شد، یک محصول اورجینال استانداردهای معینی دارد که مستلزم آزمایش‌های متعدد و استفاده از مواد اولیه مرغوب است.

بنابراین، می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که همیشه یک خرید ارزان، یک خرید عالی نیست. یک محصول باکیفیت، شاید کمی ارزشمند‌تر از دیگر محصولات نوع خودش باشد، اما می‌تواند سلامتی و تندرستی را برای شما ارمغان‌آور باشد.

اگر جزء کسانی هستید که علاوه‌بر زیبایی، به سلامتی خود نیز اهمیت می‌دهید، پیشنهاد ما به شما این است که برای اطمینان از اصالت یک محصول آرایشی، حتما از فروشگاه‌های رسمی و معتبر خرید کنید. از طریق این روش می‌توانید از خرید محصولات فیک جلوگیری کرده و یک خرید اطمینان بخش را تجربه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز