خبرگزاری کار ایران

آخرین خبرها از شیوع کرونا در ایران؛

۷۳۷۹۱ بهبودیافته، ۵۹۵۷ فوتی، ۹۳۶۵۷ مبتلا/ ممانعت از ورود شهروندانِ بدون ماسک به وسایل نقلیه عمومی/دایر بودن تمام مراکز شماره‌گذاری خودرو/تاکید آموزش و پرورش بر عدم حضور معلمان در منزل دانش‌آموزان/ حمایت از ۱۳ هزار خانوار نیازمند

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۱۱۹

براساس اعلام وزارت بهداشت پس از گذشت ۷۰ روز پس از شیوع کرونا در کشور تاکنون ۹۳۶۵۷ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۵۹۵۷ نفر فوت شده و ۷۳۷۹۱ نفر بهبود یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، براساس اعلام وزارت بهداشت پس از گذشت ۷۰ روز از شیوع کرونا در کشور تاکنون ۹۳۶۵۷ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۵۹۵۷ نفر فوت شده و ۷۳۷۹۱ نفر بهبود یافته‌اند. بنابر اعلام «علیرضا زالی» فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵ تا ۷ درصد کاهش در میزان بستری بیمارستان‌ها گزارش شده است و در مقابل تعداد بهبودیافتگان و ترخیص‌شدگان از مراکز درمانی پایتخت افزایش یافته است. او ضمن تشکر از مردم به علت رعایت بهداشت حرفه‌ای و مشارکت در طرح غربالگری و همکاری با مراقبین سلامت گفته است؛ در روزهای اخیر شاهد افزایش مراجعه مردم به سامانه سیب و دقت آنها در پاسخ‌دهی به همکاران ما که از طریق سامانه ۴۰۳۰ با شهروندان در ارتباطند، بوده‌ایم و امیدواریم این رشد همچنان ادامه داشته باشد، زالی همچنین ضمن تاکید بر اثر حفاظتی ماسک‌های خانگی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید-۱۹ از رسانه‌ها درخواست کرد؛ با همکاری کارشناسان این حوزه مردم را در خصوص نحوه تهیه و استفاده از ماسک های استاندارد خانگی آگاه کنند.«محسنی بندپی» استاندار تهران نیز با اشاره به ثبت‌نام ۱۴۹ هزار نفر جهت دریافت بیمه بیکاری در استان تهران بر لزوم پیگیری عملیاتی جهش تولید جهت رفع مشکلات اقتصادی تاکید کرد.

تمام مراکز شماره‌گذاری خودرو در سراسر کشور فعال هستند

توضیح درباره صف‌های طولانی در مقابل مراکز تعویض پلاک

مراجعان از دستکش و ماسک استفاده کنند

«سرهنگ علی محمدی» رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره فعالیت مراکز شماره‌گذاری خودرو در شرایط کرونا گفت: مراکز شماره‌گذاری خودرو بعد از حدود یک ماه تا 40 روز تعطیلی از 6 اردیبهشت ماه دوباره فعالیت خود را از سر گرفت. خوشبختانه در روزهای گذشته تا امروز شاهد کاهش مراجعات به مراکز شماره‌گذاری خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم، به طور مثال در روز شنبه که اولین روز بازگشایی بود، 41 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش مواجه بودیم. 

وی درباره ازدحام در مراکز شماره‌گذاری خودرو ادامه داد: این ازدحام به دلیل این است که ما در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری به جای اینکه اجازه دهیم، مراجعه‌کنندگان در سالن انتظار، منتظر نوبت باشند از آنها خواستیم تا در خودرو منتظر نوبت بمانند و به تعداد باجه‌ها مراجعه کننده داخل سالن پذیرش می‌کنیم.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا تصریح کرد: مراجعه‌کنندگان با حضور در خودروهای خود در محل ایمن‌تری نسبت به سالن انتظار هستند و ما این اقدام را برابر پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا انجام داده‌ایم، البته اگر از بیرون به این صف خودروها نگاه کنیم، ممکن است این طور تصور شود که افراد زیادی در صف انتظار حضور دارند، در حالی که همانطور که توضیح دادم، این اقدام در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است. 

سرهنگ محمدی با بیان اینکه در مراکز ما هیچ مشکلی خاصی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به طرح زوج و فرد و افزایش ساعت کاری مراکز از ازدحام در مراکز جلوگیری کرده‌ایم. مردم نیز نباید عجله‌ای برای حضور در مراکز داشته باشند و نیاز نیست از ابتدای صبح در داخل صف منتظر بمانند، چراکه ساعت کاری مراکز تا ساعت 17 افزایش پیدا کرده است و تا هر ساعتی که مراجعه کننده در داخل مرکز باشد، تا پایان کار مراجعه کننده مرکز فعال است. 

وی با تاکید بر اینکه در این مدت هیچ مراجعه کننده‌ای به علت شلوغی مراکز بدون نتیجه بازنگشته است، بیان کرد: در روزهای اول هم بعد از ساعت 14 هیچ مراجعه کننده دیگری نداشتیم. در حال حاضر هم کار در مراکز به صورت عادی و بدون هیچ مشکلی در حال انجام است. 

وی درباره وکالت‌نامه مراجعه کنندگان گفت: ما پیش از این نیز توصیه کرده بودیم که با توجه به شرایط، مردم وکالت‌نامه‌هایی را که دریافت می‌کنند مدت زمان آنها در حدود 3 الی 4 ماه باشد تا با چنین مشکلی مواجه نباشیم. در حال حاضر مکاتباتی با ستاد کرونا در خصوص وکالت‌نامه‌ها انجام داده‌ایم، چراکه تصمیم‌گیری در خصوص وکالت‌نامه‌ها در حدود اختیارات پلیس راهور نیست و امیدواریم به زودی در این زمینه با توجه به حضور دادستان کل در ستاد ملی کرونا تصمیم گیری شود. پیشنهاد ما این است که اگر وکالت‌نامه به طور مثال 30 روزه است، این مدت به عنوان 30 روز کاری محاسبه شود و تعطیلات حذف شود که در این صورت خود به خود وکالت‌نامه‌ها معتبر خواهند شد. 

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا درباره مراجعه خودروهای پلاک شهرستان به مراکز شماره‌گذاری خودرو در تهران گفت: پیش از عید ستادهای مقابله با کرونا در استان تصمیم گرفتند که با توجه به شیوع کرونا مراکز شماره‌گذاری خودرو در استان‌ها تعطیل شوند، اما در حال حاضر خوشبختانه به صورت متمرکز در خصوص مراکز شماره‌گذاری تصمیم گیری می‌شود و ما هم نظارت کردیم تا پروتکل‌های بهداشتی به درستی در همه مراکز رعایت شود، لذا تمامی مراکز شماره‌گذاری خودرو در سراسر کشور باز است، بنابراین نیازی به مراجعه خودروهای شهرستانی به تهران نیست.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: پیش از عید مراکز شماره گذاری در قم، گیلان و قزوین تعطیل بودند، از همین رو خودروها به مراکز شماره‌گذاری خودرو در تهران مراجعه می‌کردند و خوشبختانه در حال حاضر چنین مشکلی وجود ندارد، چراکه تمامی مراکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری خودرو در سراسر کشور باز است.

وی تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که حتما پلاک زوج و فرد را رعایت کنند و خودروهای با پلاک فرد در روزهای زوج مطلقا مراجعه نکنند. مردم با صبر و شکیبایی در خودروهای خود حضور داشته باشند تا نوبت ورود آنها به داخل مرکز شود تا فاصله‌گذاری رعایت شود. در داخل سالن‌ها نیز با علائمی فاصله‌گذاری مشخص شده است، اما گاها برخی از مردم به این علائم توجه نکرده و فاصله‌گذاری را رعایت نمی‌کنند به طور مثال صندلی‌ها را علامت گذاری کرده‌ایم، فاصله ایستادن با گیت و باجه را با علائمی مشخص کرده‌ایم، اما برخی رعایت نمی‌کنند.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا یادآور شد: همچنین گاهی اوقات مردم در هنگام مراجعه از ماسک و دستکش استفاده نمی‌کنند، ما تاکید می‌کنیم مردم هنگام مراجعه به مراکز شماره‌گذاری خودرو از ماسک و دستکش استفاده کنند و حتما خودکار شخصی به همراه خود داشته باشند. همچنین از مردم می‌خواهیم که همه در ابتدای صبح به مراکز مراجعه نکنند، همچنین افرادی که برای تعویض پلاک عجله‌ای ندارند و وکالت نامه‌هایشان مهلت دارد در روزهای بعد و هفته‌های آینده مراجعه کنند تا شرایط عادی‌تر شود. مراجعه‌کنندگان به هیچ وجه در جلوی باجه‌ها تجمع نکنند و فاصله‌ها را رعایت کنند و براساس سیستم‌های نوبت دهی که پیش بینی کرده‌ایم مراجعه کنند. شرایط در حال حاضر کاملا عادی است و در روزهای آینده نیز بهتر خواهد شد. 

شهروندان بدون ماسک اجازه ورود به وسایل نقلیه عمومی را نخواهند داشت

جزئیات پیش‌نویس جدید اجرای طرح ترافیک در ایام کرونا

 «محمد علیخانی» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ساز و کار اجباری شدن ماسک در مترو، تاکسی و اتوبوس گفت: در حال حاضر مصوبه کلی مطرح و با آن موافقت شده است و برای اجرا باید منتظر جزییات مصوبه بود. پیشنهاد ما این است که در ایستگاه‌هایی که حمل و نقل عمومی جریان دارد مکان‌هایی درنظر گرفته شود و ماسک در صورت امکان از طرف دولت به صورت رایگان تامین شود و یا به قیمت دولتی و مناسب توزیع شود. 

او ادامه داد: باید منتظر ابلاغ مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم تا مشخص شود، درباره نحوه تامین ماسک چه تصمیمی گرفته شده است. 

علیخانی در خصوص قیمت‌ ماسک‌هایی که قرار است در ایستگاه‌های مشخص در اختیار شهروندان قرار گیرد؟ گفت: دولت ممکن است، قادر به تامین این حجم عظیم ماسک به صورت رایگان نباشد و احتمالا با قیمت مناسب تامین و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. 

او در پاسخ به این سوال که با این مصوبه آیا از ورود افراد بدون ماسک به وسائل حمل و نقل عمومی از مترو گرفته تا تاکسی و اتوبوسرانی ممانعت می شود یا خیر؟ گفت: اگر کسی از ماسک استفاده نکند، قاعدتا از ورود آنها جلوگیری می‌شود و اجازه ورود به وسیله نقلیه به او داده نخواهد شد. البته در اجرای این طرح با شهرداری و مدیران مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی جلساتی خواهیم داشت و براساس مصوبه چگونگی اجرای آن را مشخص خواهیم کرد. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران همچنین در خصوص اجرای طرح ترافیک در شرایط کرونا گفت: پیش‌نویس شیوه اجرای طرح ترافیک در دوره کرونا نهایی شده است و تا امروز (روز چهارشنبه) برای  ستاد مبارزه با کرونا ارسال می‌شود و به جمع بندی نهایی خواهیم رسید. 

او در خصوص جزئیات این طرح گفت: مقرر شد؛ ساعت اجرای طرح ترافیک از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ بعدازظهر باشد و همچنین تسهیلات برای برخی امور ضروری مانند کادر درمان بیمارستان‌ها و حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی نظیر آژانس‌ها، تاکسی‌های فرودگاه و تاکسی‌های اینترنتی در نظر گرفته شده است.

علیخانی افزود: پیشنهاد داده شده است، علاوه بر اینکه سهمیه بنزین تاکسی‌ها سوخت نشود، ۲۰ درصد نیز به آن اضافه شود. 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل افزود: در بسته پیشنهادی مذکور ضمن توجه به حفظ فاصله اجتماعی و سلامت مردم و تاکید بر جلوگیری از ازدحام و ترافیک، حمایت از معیشت رانندگان حمل و نقل و ماموران راهنمایی و رانندگی و همچنین تامین ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهر تهران نیز ذکر شده است.

حضور معلمان در منزل دانش‌آموزان به هیچ وجه توصیه نمی‌شود

عدم تدریس حضوری در منزل به استان‌ها ابلاغ نشده است

«علی اللهیار ترکمن»  معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش ‌و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به حضور برخی از معلمان در منزل دانش‌آموزان جهت آموزش آن هم در زمان شیوع کرونا ویروس گفت:‌ این اقدام به هیچ وجه از سوی وزارت آموزش و پرورش توصیه نشده و حتی گزارشی در این مورد برای ما هم نیامده است.

اللهیار ترکمن با انتقاد از حضور برخی معلمان در خانه دانش‌آموزان بیان کرد: این کار اصلا مورد تایید وزارت آموزش و پرورش نیست که در این شرایط معلمان به خانه دانش‌آموزان بروند. شاید توصیه شود در مناطقی که وضعیت سفید است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، معلمان در مدرسه حاضر شوند، نه اینکه به خانه دانش‌آموزان بروند یا اینکه دانش‌آموزان به خانه آنها بروند؛ این اقدام اصلا توصیه نمی‌شود و به استان‌ها هم ابلاغ نشده است.

شناسایی و حمایت از ۱۳ هزار خانوار نیازمند در ایام شیوع کرونا

 ۱۱ هزار و ۵۰۰ مستاجر در تهران بزرگترین مشکل کمیته امداد

«سید ابوالفضل پرپنچی» مدیر کل کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اقدامات و تمهیداتی که کمیته امداد استان تهران برای کمک به مددجویانی که به علت شیوع کرونا ویروس مشاغل خود را از دست دادند و با مشکلات اقتصادی مواجه شدند، گفت: کمیته امداد استان تهران برای مشاغلی که دچار مشکل شدند، مبلغی را برای خانواده‌های یک تا ۵ نفره به میزان ۱۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته که به حساب آنان واریز می‌شود. همچنین اگر مددجویان اقساط معوقه دارند، همراهی و مساعدت شده تا بتوانند قسط‌هایشان را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: از ظرفیت برخی که دوزنده بودند، برای دوخت ماسک و گان استفاده شد و اکنون با آنها همکاری می‌کنیم. در واقع سعی شده از مشکل و تهدیدی که پیش آمده به عنوان فرصت استفاده شود. اگر کسی قصد دارد که برای دوخت ماسک پول بدهد، این هزینه به جیب شخص دوزنده و نیازمند می‌رود.

پرپنچی خاطرنشان کرد: تلاش شده تا به امروز کمک‌ها و اقدامات خوبی انجام شود که این برنامه همچنان ادامه خواهد داشت. اکنون واریز به حساب مددجویان در حال انجام است و سعی می‌کنیم تا حداقل زمان ممکن این کار را به سرانجام برسانیم، لازم به ذکر است این هزینه‌ها با  هم‌افزایی بنیاد مستضعفان به حساب خانوارها واریز شده است.

وی در خصوص ارائه وام برای اشتغال مددجویان گفت: پس از ریشه کن شدن کرونا ویروس، برای اشتغال‌زایی جامعه هدف، تسهیلات اشتغال با توجه به نوع شغل  و به موجب ضوابط جاری اقدام خواهیم کرد. به این شکل که افراد را به بانک‌های عامل معرفی می‌کنیم و آنها بر اساس شرایطی که دارند این کار را انجام می‌دهند.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در پاسخ به این سوال که مددجویان چطور می‌توانند، وام اشتغال دریافت کنند؟ گفت: این افراد درخواست‌شان را به دفاتر امداد ارایه می‌دهند و بررسی لازم و مشاوره شغلی انجام و افراد نیازمند برای دریافت وام معرفی می‌شوند. البته یکی از اهداف مهم ما توانمندسازی افراد در زمینه اشتغال است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان تمهیدات در نظر گرفته شده برای کمک به مددجویان در استان تهران چیست؟ گفت:  ما سعی داریم برای مددجویان عزیز یک دوره سبدکالای حمایتی شامل بسته‌های غذایی ارائه کنیم. در طرح اطعام مهدوی حداقل یک دوره سرو غذا خواهیم داشت که البته امکان دارد، بیشتر از اینها هم باشد.

پرپنچی توضیح داد: حمایت‌های غذایی و بسته کالای حمایتی، هم مددجویان و هم غیرمددجویان را شامل می‌شود. از طرفی ما محله‌های نیازمند را شناسایی و غذای گرم در آنها توزیع می‌کنیم. علاوه بر این اگر شخصی نذری داشته باشد به دفاتر ما مراجعه کند تا تمهیدات توزیع غذا را برای آنها در نظر بگیریم.

پرپنچی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا و بیکاری بسیاری از کارگران،‌ تعداد افراد مراجعه کننده به کمیته و افراد پشت نوبتی افزایش پیدا کرده است یا خیر؟ گفت: طی این مدت ما حدود ۱۳ هزار خانوار را شناسایی کردیم که اکنون در حال تکمیل کمک‌ها به آنان هستیم. البته به خاطر شیوع کرونا مراجعات حضوری کمتر بوده و بیشتر از طریق سایت Tehran.emdad.ir یا تلفن ثابت ۷۳۵۵ اعلام نیازمندی کرده‌اند.

پرپنچی اضافه کرد: بزرگترین مشکل ما ۱۱ هزار و ۵۰۰ مستاجر در تهران است که اکنون به دنبال این هستیم برای آنها مسکن تهیه کنیم، اما با توجه به مشکل مسکن در کلان شهر تهران، این کار برای ما کمی دشوار خواهد بود، ولی در شهرستان‌های اطراف تهران مشکلی برای تهیه مسکن نداریم.

جمع آوری روزانه ۱۰۰ معتاد متجاهر از سطح شهر تهران/ نگهداری معتادان مشکوک به کرونا در مراکز درمانی سپاه

«مصطفی هادیزاده» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: مقرر شده است تا اطلاع ثانوی حدود ۴۵۰۰ معتاد متجاهری که در حال حاضر در مراکز ماده ۱۶ هستند به مدت ۶ ماه دیگر حضور آنها در مراکز ماده ۱۶ تمدید شود. 

وی با اشاره به تدوین دستورالعمل جدید جمع‌آوری معتادان متجاهر و ابلاغ آن ادامه داد: اجرای پروتکل جمع‌آوری نیازمند یک سری الزامات و ابزار جدید بود و در نهایت کار جمع‌آوری معتادان متجاهر از روز گذشته شروع شد و حدود ۱۰۰ نفر از منطقه شوش و شهرری جمع‌آوری و به مرکز فشافویه منتقل شدند. 

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه عملیات جمع‌آوری معتادان متجاهر روز گذشته از ساعت ۴ صبح تا ۹ شب ادامه داشت، خاطرنشان کرد: نیروهای پلیس با لباس‌های مخصوص اقدام به جمع‌آوری معتادان متجاهر کرده و در نهایت از ۱۰۰ نفر از این افراد تست اعتیاد و کرونا نیز گرفته شد. همچنین قرار شده است؛ ۵ روز در هفته روزانه ۱۰۰ نفر از معتادان متجاهر و در مجموع به صورت هفتگی ۵۰۰ نفر از معتادان متجاهر در سطح شهر جمع‌آوری شوند. 

هادیزاده با بیان اینکه سازمان زندان‌ها و سازمان بهزیستی همکاری لازم را با ما دارند، تصریح کرد: امروز نیز ۱۰۰ نفر از معتادان متجاهر در مناطق شوش و تجریش جمع‌آوری می‌شوند. جمع‌آوری معتادان با توجه به شیوع کرونا به صورت حجمی امکان پذیر نیست، از همین رو تصمیم گرفته شده است که روزانه این تعداد از معتادان را جمع‌آوری کنند. همچنین مقرر شده است در پایان هفته وضعیت موجود بررسی شده و برای هفته آینده تصمیم گیری شود. 

وی با بیان اینکه این افراد در قرنطینه با رعایت کامل پروتکل‌ها نگهداری می‌شوند، بیان کرد: آنها به مدت ۱۴ روز در سالن‌های قرنطینه حضور دارند. چنانچه معتادان متجاهر علائم حاد داشته باشند، اصلا وارد این سالنها نمی‌شوند و اگر بدون علائم باشند به مدت ۱۴ روز در این سالن‌ها نگهداری می‌شوند. قرنطینه اول در حال حاضر مهمترین گلوگاه ما است، چنانچه این افراد مشکوک به کرونا باشند به مراکز درمانی سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ منتقل می‌شوند و چنانچه بیمار کرونا باشند به بیمارستان‌های تحت نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی منتقل می‌شوند. این روند هر هفته بررسی شده و برنامه‌ریزی جدید براساس شرایط انجام می‌شود. 

شناسایی ۱۰۷۳ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹/ بهبودی و ترخیص ۷۳۷۹۱ بیمار

 «کیانوش جهانپور» رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۳۶۵۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹۵۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون ۷۳۷۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.همچنین  ۲۹۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

او تصریح کرد: تاکنون ۴۵۳ هزار و ۳۸۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز