خبرگزاری کار ایران

تمهیدات پلیس برای شهرآورد فردا/ دستگیری ۲۱۲ نفر سارق به عنف، کیف قاپ و گوشی قاپ

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۴۸۱

رییس پلیس پایتخت تمهیدات پلیس برای برگزاری بازی فوتبال بین دو تیم استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  طرح کاشف شش و صاعقه چهار ، دستگیری مجرین حرفه‌ای و باندی با حضور سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ ظهر امروز در آگاهی شاپور برگزار شد.

سردار رحیمی با تبریک ایام الله فجر  در این طرح اظهار داشت: اولین مطلب درباره شهرآورد این است که پلیس تمهیدات لازم و کامل را برا شهرآورد فردا اتخاذ کرده است. این تمهیدات مربوط به محدوده داخل و و محدوده‌های خارجی استادیوم در نظر گرفته شده است. از هر دو تیم، طرفدران و تماشاگران می‌خواهیم که مقررات را رعایت کرده و با پلیس همکاری کنند. پلیس از ابتدای صبح فردا آمادگی برای برقراری این شهرآورد را دارد و از لیدرها در خواست می‌کنیم جنبه و وجهه فرهنگ والا ایرانی و اسلامی را مد  نظر قرار هند. ضمن اینکه هیچ فردی بدون دریافت بلیط الکترونیکی به استادیوم مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: در طرح کاشف ۶، همکاران ما در پلیس آگاهی موفق شدند ۲۱۲ نفر در قالب ۵۶ باند که اقدام به سرقت‌های به عنف، زورگیری، گوشی قاپی، سرقت تحت  عنوان مامور، اماکن، مغازه، خوردو ... می‌کردند، را دستگیر کنند. از میان این ۲۱۲ نفر تعدادی هم به جهت جعل و کلاه برداری، تعدادی قاتل و آدم ربا دستگیر شده‌اند. همچنین در مجموع ۱۶ نفر از محکومین متواری هم در این طرح دستگیر شدند. تا این لحظه این ۲۱۲ نفر به بالغ بر ۴ هزار و ۶۰۰ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

سردار رحیمی بیان کرد: ما از فردا اموال مکشوفه را تحویل مردم می‌دهیم‌. تعدادزیادی از این سارقان توسط پلیس شناسایی و دستگیر شده‌اند که بیش ۱۵۱ نفر از آنها دارای سوابق کیفری، ۶۰ نفر دارای سوابق سرقت به عنف، کیف قاپی، گوشی قاپی و ... هستند و ۲۲ نفر که در قالب ۱۱ باند فعالیت می‌کردند، سابقه سرقت از منزل را دارند.

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: در مدت یک ماه و نیم پایانی سال سرعت و اقدامات عملی ما توسط پلیس تهران بزرگ و پلیس پیشگیری در راستای مبارزه با سارقین و مجرمین جدی‌تر خواهد شد. بحث امنیت مراکز خرید با استفاده از پلیس نا‌محسوس و لباس شخصی جز اقدامات دیگر ما برای بازارهای بزرگ تهران است.

وی خاطر نشان کرد: نکته دیگر این است که سارقان خطرناک در این ایام تحت مراقبت و ویژه‌ای از سوی پلیس هستند  و مراقبت از اینها توسط پلیس تشدید می‌شود.

سردار رحیمی درباره تاخیر در بازگرداندن اموال مکشوفه با مال باختگان گفت:  ما در راستای بازگرداندن مکشوفات بامسیولین قضایی صحبت‌هایی کرده‌ایم تا زمان تحویل اموال را کوتاه‌تر کنیم. البته کشف و شناسایی این اموال زمان می‌برد و قول‌هایی داده شده تا ما تحویل اموال مکشوفه را کمتر کنیم. ما اموال زیادی داریم که بلا صاحب هستند، یا سارق نتوانسته اعلام کند که از کجا دزدی کردع یا صاحب اموال مراجعه نکرده است، این اموال در سامانه نمای پلیس اگاهی قابل دیدن و شناسایی است.  

وی در خصوص اینکه آیا دختر بچه دو ساله ناپدید شده، پیدا شده است یا نه؟ گفت: هنوز این دختر بچه پیدا نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز