خبرگزاری کار ایران

طرح همسان‌سازی مستمری، مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی عملیاتی شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۹۱۲

برای اولین بار طرح همسان‌سازی مستمری‌ها در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اجرا شد که با اجرای این طرح به طور میانگین ۵۲ درصد مستمری، مستمری‌بگیران افزایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، علی شیرکانی در خصوص عملیاتی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، گفت: خرسندیم که امروز با تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه صندوق، برای اولین طرح همسان‌سازی مستمری، مستمری‌بگیران در این صندوق اجرایی شد. 

وی افزود: با عملیاتی شدن این طرح و نیز افزایش سالانه مستمری‌ها، به طور میانگین ۵۲ درصد به مستمری، مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی افزوده شده است. 

شیرکانی با بیان اینکه مابه التفاوت مستمری بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی از ابتدای سال محاسبه و پرداخت شده است، گفت: بر مبنای همسان‌سازی اجرایی شده در صندوق، از این پس افرادیکه در سطح درآمدی یکسان انتخابی خود، در طی سالیان متناوب مستمری بگیر شده‌اند معادل افرادی دریافتی خواهند داشت که در سال ۱۳۹۹ مستمری بگیر شده‌اند. 

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی تصریح کرد: تا پیش از اجرای این طرح اگر فردی در سطح ۸ در سال ۱۳۸۶ مستمری دریافت می‌کرد، با افزایش‌های سالانه در سال ۱۳۹۹ حدود۴۰۰ هزار تومان دریافتی می‌داشتند. در حالیکه مستمری‌بگیران سطح ۸ صندوق در سال ۱۳۹۹ ماهانه به طور میانگین ۸۳۳ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند. اما با اجرای طرح همسان‌سازی هر دو نفر فوق حدود ۸۳۳هزار تومان دریافتی خواهند داشت. 

وی افزود: در این حالت افرادی که در سنوات دور در صندوق مستمری‌بگیر شده‌اند، شاهد افزایش قابل توجهی در دریافتی‌های خود هستند و طبیعتا افرادی که در سنوات اخیر بازنشسته شده‌اند میزان افزایش مستمری کمتری خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز