خبرگزاری کار ایران

انتقاد از صنعت شکلات‌سازی به دلیل استثمار کودکانِ قاره سیاه/ غول‌های شکلات جهان کودکان ۵ ساله را به کار می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۱۵۴

غول‌های شکلات‌سازی با استثمار کودکان آفریقایی به کار خود ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از گاردین، گزارش‌های جدید نشان می‌دهد کودکان کار ۵ ساله غنایی و ساحل‌عاجی شرایط خطرناکی دارند.

نزدیک به ۲۰ سال است از تعهد شرکت‌های شکلات‌سازی درباره عدم سوءاستفاده از کودکان کار در چرخه تولید شکلات می‌گذرد ولی تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکان کار همچنان در چرخه صنعت تولید شکلات حضور دارند و شرایط آنها به هیچ وجه مساعد نیست.

تحقیقات موسسه تحقیقاتی مستقل «نورک» در دانشگاه شیکاگو نشان می‌دهد حدود ۴۳ درصد از کودکان مزارع کاکائو در کشورهای غنا و ساحل‌عاج ۵ تا ۱۷ سال دارند. این کشورها بزرگ‌ترین تولیدکننده کاکائو در جهان هستند اما شرایط کودکانی که در این مزارع کار می‌کنند، بسیار بحرانی است.

۱ میلیون و ۵۶ هزار کودک کار شاغل در مزارع کاکائو این کشورها شرایط خطرناکی مثل کار با وسایل تیز و برنده، شب‌کاری و استفاده از مواد شیمیایی را تجربه می‌کنند.

وزارت کار ایالات متحده در گزارشی با تاکید بر افزایش جمعیت کودکان کار نوشت: تعداد کودکان کار نسبت به دهه گذشته حدود ۱۴ درصد و این تعداد نسبت به بازه زمانی مشابه حدود ۶۲ درصد افزایش یافته است.

شرکت‌های بزرگی مثل «نستله»، «مارس» و «هرشیز» پیمان‌نامه‌ای را با هدف به کار نگرفتن کودکان کار در سال ۲۰۰۱ امضا کردند. اگرچه این شرکت‌ها مهلت‌ زمانی سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ را از دست داده‌اند ولی اتمام فعالیت‌های غیرقانونی کودکان را یکی از دغدغه‌های اصلی خود می‌دانند.

شرکت شکلات‌سازی مارس یکی از غول‌های تولیدکننده شکلات آمریکا در واکنش به گزارش وزارت کار آمریکا گفت: کودکان کار هیچ نقشی در تولید کاکائو ندارند و این شرکت بیش از یک میلیارد دلار برای مبارزه با کار کودکان در مزارع کاکائو هزینه کرده است.

انجمن‌های حامی کودکان کار با تاکید بر سوءاستفاده آگاهانه تولیدکنندگان بین‌المللی شکلات از کودکان، ادعای این شرکت‌ را رد می‌کنند.

گزارش‌های بنیاد خیریه «فیرترید» بریتانیا نشان می‌دهد فقط ۶ درصد از درآمد کل صنعت شکلات‌سازی در جهان عاید کشاورزان می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز