خبرگزاری کار ایران

کارگران حجمی عسلویه:

بیست روز ماندن در منطقه نگران‌کننده است/ همیشه در معرض اخراج و بیکاری هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۹۷۷

کارگران حجمی عسلویه می‌گویند: ما باید بیست روز پشت سر هم کار کنیم و این شرایط، نگران‌کننده است.

جمعی از کارگران بخش سرویس در پالایشگاه‌های عسلویه در تماس با خبرنگار ایلنا، از زیاد بودن تعداد روزهای کار خود انتقاد کردند. این کارگران می‌گویند: برخلاف بخشنامه‌های اخیر که مقرر شده همه کارگران ازجمله پیمانکاری‌ها، سیستم ۱۴-۱۴ کار کنند، ما به دلیل «حجمی بودن قراردادها» همچنان ۲۰-۱۰ کار می‌کنیم؛ یعنی ۲۰ روز در منطقه و سر کار هستیم و فقط ده روز به استراحت می‌رویم.

این کارگران می‌گویند: قرارداد ما حجمی است؛ در عین اینکه پیمانکاری هستیم، حجمی هم هستیم و بنابراین مشمول قوانین کارکنان چارت یعنی پیمانکاری‌های معمولی نمی‌شویم.

این کارگران از احتمال ابتلا به کرونا ابراز نگرانی کردند و گفتند: علیرغم وضعیت قرمز استان بوشهر، ما بازهم باید ۲۰ روز متوالی در پارس جنوبی باشیم و کار سرویس پالایشگاه‌ها را انجام دهیم.

کارگران حجمی علاوه بر خود، نگران خانواده‌هایشان هستند و می‌گویند: هرچه بیشتر در محل کار و در معرض خطر قرار داشته باشیم، در دوران مرخصی بیشتر خانواده‌هایمان را در معرض خطر قرار می‌دهیم.

این کارگران با انتقاد از قراردادهای حجمی می‌گویند: کارگران حجمی در بدترین شرایط به نسبت سایر کارگران قرار دارند چراکه حتی ساعات کار و تعطیلات برایشان رعایت نمی‌شود. حجمی‌ها همیشه در معرض خطر اخراج و بیکارشدن نیز هستند چراکه امنیت شغلی ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز