خبرگزاری کار ایران

بررسی مشکلات کارگران «ماشین لنت تهران» با ورود دادستانی/ کارگران منتظر عملی شدن مصوبات شورای تامین هستند

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۶۵۱

کارگران کارخانه ماشین لنت تهران می‌گویند: با همت کارگران و حمایت مسئولان استانی بویژه قوه قضاییه، مسائل کارخانه ماشین لنت تهران از چندروز پیش بررسی و تقریباحل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران کارخانه ماشین لنت تهران در سمنان، در پی اخبار منتشر شده پیرامون حل مشکلات کارگران با ورود دادستانی، گفتند: بخش عمده‌ای از مشکلات کارگران این کارخانه علاوه بر مطالبات مزدی، نامشخص بودن وضعیت سفته‌های ضمانتی بود که کارفرمای این کارخانه از کارگران دریافت کرده بود و این موضوع باعث نگرانی کارگران شاغل و برخی همکارانی شده بود که به مرور از کارخانه خارج شده‌اند.

کارگران اظهار داشتند: سال‌ها با چالش کارگری روبرو بودیم و چندین تجمع اعتراضی نیز برگزار کردیم. در سال جاری چندین مرحله با مراجعه به ارگان‌های مرتبط کارگری ازجمله تشکیلات خانه کارگر سمنان موضوع مشکلاتمان را مطرح کردیم و آنها نیز قول پیگیری دادند. درنهایت مسئولان قضایی استان در روزهای گذشته جلسه‌ای را با حضور اعضای شورای تامین برگزار کردند.

این کارگران با بیان قدردانی از کسانی که در طول فعالیت شغلی‌ آنها از کارگران حمایت کرده و مطالباتشان را پیگیری کردند،  افزودند: موضوع دیگری که باعث ایجاد مشکلات فراوان در کارخانه لنت تهران شده افزایش مطالبات معوقه این واحد قطعه‌سازی به بانک‌ها و نهادهای دولتی است. در طول سالیان گذشته مدیران این واحد صنعتی تسهیلاتی را برای بازسازی وافزایش تولیدات کارخانه دریافت کرده‌اند اما به دلیل شرایط بد اقتصادی امکان بازپرداخت آن در موعد مقرر امکان‌پذیر نبوده و به مرور دچار افزایش معوقات بانکی شده‌اند که از قرار معلوم در جلسه‌ای که از سوی شورای تامین استان برگزار شد مصوباتی در ارتباط با موضوع طلب کارخانه به بانک‌ها، کارگران و سایر مشکلات بوجود آمده، مصوب شد که امیدواریم به زودی اجرایی شود.

آن‌ها در بخش پایانی سخنان خود افزودند: ما خواستار توجه جدی مسئولان برای رفع مشکلات لنت‌سازی تهران و استفاده از تمام ظرفیت‌های آن هستیم در عین حال از مسئولان بالادستی استان می‌خواهیم پیگیر وضعیت کارخانه لنت‌سازی و کارگرانش باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز