خبرگزاری کار ایران

معوقات مزدی کارگران طرح انتقال آب دشت سیستان پرداخت نشد

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۶۸۹

کارگران طرح انتقال آب با لوله به مزارع دشت سیستان، دست‌کم شش ماه معوقات مزدی پرداخت نشده، دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مطالبات مزدی کارگران طرح انتقال آب با لوله به مزارع دشت سیستان در شش ماه گذشته پرداخت نشده‌ است. در عین حال عیدی و پاداش پایان سال ۹۸ این کارگران نیز پرداخت نشده است.

طبق گزارش کارگران طرح انتقال آب با لوله به مزارع دشت سیستان، در ادامه روند بی‌توجهی کارفرمایان به پرداخت مطالبات کارگران، آنها تاکنون چند بار به‌ عدم پرداخت حقوق و مزایای خود اعتراض کرده‌اند.

این منابع کارگری با بیان اینکه طرح آبیاری دشت سیستان به طرح ۴۶ هزار هکتاری معروف است و کارگران آن تحت مسئولیت چند پیمانکار خصوصی و دولتی مشغول به کار هستند، افزودند: پرداخت نشدن دستمزد در ماه‌های گذشته مشکلات بسیاری را برای شمار زیادی از کارگران و خانواده‌هایشان به وجود آورده‌ است.

به گفه کارگران این طرح؛ همچنین تعدادی از همکاران به مرور از دی ماه ۹۸ تا پایان تیرماه ۹۹ به دنبال اتمام تدریجی طرح بیکار شده‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند مطالبات خود را دریافت کنند.

آنها اظهار داشتند: از بهمن ماه سال ۹۸ تا پایان تیر ماه حق‌الزحمه‌ای دریافت نکرده‌ایم و برای پیگیری مطالباتمان نامه‌ای خطاب به دادستان شهرستان زابل نوشته‌ایم.

طبق ادعای این کارگران؛ جدا از اعتراض کارگران و کارکنان شرکت‌هایی که طرح را پیش می‌برند، مردم و کشاورزان محلی نیز به این طرح معترض هستند.

کارگران در ادامه تصریح کردند: جدا از کارگران، بسیاری از کشاورزان محلی نیز اجرای این طرح را غیرکارشناسانه می‌دانند چراکه باوجود عبور لوله آبرسانی این طرح از زمین‌های کشاورزی‌شان، زمین‌های کشاورزی آنها از این آب بی‌بهره‌اند.

مسئولان استان سیستان و بلوچستان، بدحسابی پیمانکار را دلیل اصلی تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران آبرسان عنوان می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز