خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای خطاب به مسئولان امر مطرح شد؛

آیا اراده‌ای برای احیای هپکو بعد از ۱۳ سال حیف و میل بیت‌المال وجود دارد؟!

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۰۸۳

نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو در نامه‌ای خطاب به مسئولان استانی و کشوری، دغدغه‌های کارگران این مجموعه صنعتی را بیان کرد و خواستار شفاف‌سازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالفضل رنجبر در نامه‌ای خطاب به مسئولان آورده است: به عنوان نایب رئیس شورای اسلامی کار و به نمایندگی از کارگران شرکت هپکو از شما و سایر مسئولان به خاطر تمام تلاش و زحماتی که در خصوص رفع مشکلات شرکت هپکو داشته‌اید، تشکر و قدردانی می‌کنم.

او در ادامه نامه به دغدغه‌ها و نگرانی‌های کارگران این غول ماشین‌سازی اشاره کرده است: با توجه اتفاقات به ظاهر مثبت اخیر شرکت تا حدودی امید به آینده به مجموعه شرکت هپکو برگشته است اما موضوعاتی هست که هنوز جایی نگرانی دارد و بهتر است شما مسئولین دراین خصوص شفاف‌سازی و پیگیری کنید تا دلنگرانی‌های کارگران شرکت هپکو پس از سال‌ها استرس و مشکلات فراوان رفع گردد:

۱. با توجه به مصوبه هیئت وزیران در خصوص واگذاری حدود ۵۲ درصد از سهام بلوکی هپکو به تامین اجتماعی و دستور نگهداری ۱۷ درصد از این سهام و فروش ۳۵ درصد از الباقی سهام تا پایان سال ۹۹، آیا سازمان خصوصی‌سازی و تامین اجتماعی برنامه‌ای در این خصوص دارند و چه تصمیمی در این خصوص در آینده خواهند گرفت و اساسا هدف از فروش سهام چه می‌باشد؟

۲. با توجه به اینکه مالک سهام عمده شرکت هپکو سازمان تامین اجتماعی می‌باشد آیا برنامه‌ای برای تزریق نقدینگی در جهت رونق تولید و برنامه ارائه شده توسط تیم مدیریت دارد؟

۳. با توجه به اینکه بلوک سهام هپکو بعد از فروش ۱درصد از سهام توسط سازمان خصوصی‌سازی حدودا به ۵۹ درصد رسیده و با توجه به واگذاری ۵۲ درصد از سهام به تامین اجتماعی، این سازمان چه برنامه‌ای برای ۷درصد باقی مانده سهام دارد؟

۴. اساسا در برنامه‌های کلان دولت آیا پیش‌بینی برای رونق تولید و احیا شرکت هپکو بعد از ۱۳ سال رهاسازی و حیف و میل بیت‌المال توسط سهامداران نااهل و مدیران منتصب آن‌ها وجود دارد؟ با توجه به این که در گذشته مصوباتی روی کاغذ تصویب شده که هیچ کدام از مصوبات و قراردادها به مرحله اجرا و تامین بودجه نرسید از جمله قراداد بزرگ با وزارت راه، دهیاری‌ها و راهداری‌های کشور و موارد این چنین، که باید گفت با توجه به نوع تولیدات این شرکت اکثرا یک طرف از قراردادها و خرید محصولات هپکو خود دولت می‌باشد.

۵. رسیدگی و به جریان افتادن هر چه سریعتر پرونده تحقیق و تفحص از ۲بار واگذاری شرکت هپکو و حسابرسی ویژه عملکردی از این مجموعه بخصوص رسیدگی به پرونده مس طارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز