خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران «آهن و فولاد لوشان» برای بازگشایی کارخانه

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۰۱۷

در آستانه ۵ ساله شدن تعطیلی کارخانه «آهن و فولاد لوشان» در استان گیلان، کارگران این واحد صنعتی خواستار بازگشایی کارخانه و رسیدگی به وضعیت خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری کارخانه «آهن و فولاد لوشان» گفتند: کارخانه آهن و فولاد لوشان که در شهرک صنعتی جمال‌آباد لوشان در استان گیلان واقع شده است، از اول اردیبهشت ماه سال ۹۵ به دلیل مشکلات مالی تعطیل اعلام شد و تمامی کارگران آن بیکار شدند.

کارگران بیکار شده این کارخانه که بر بازگشایی و راه‌اندازی مجدد محل کار خود تاکید دارند، اظهار داشتند: این واحد تولیدی حدود ۱۸۰ کارگر شاغل داشت که بعد از اعلام تعطیلی با یک ماه حقوق معوقه؛ در دو مرحله در فروردین ماه سال ۹۵ تعدیل شدند. شمار زیادی از این کارگران هنوز شغلی پیدا نکرده‌اند و به دنبال بازگشایی کارخانه هستند.

آنها گفتند: باتوجه به شرایط جسمی و سنی، هم‌اکنون در بازار نامتعادل کار برای ما هیچ شانسی برای یافتن فرصت شغلی جدیدی وجود ندارد اما اگر دولت از بازگشایی این کارخانه تازه تاسیس که در زمینه طراحی، ساخت و نظارت انواع سازه‌های فلزی و بتنی و پانل‌های مختلف فعالیت دارد، حمایت کند؛ می‌توانیم به کار قبلی خود بازگردیم و در کنار آن امکان اشتغال برای جوانان بیکار هم فراهم می‌شود.

کارگران با بیان اینکه این واحد صنعتی در شرایطی تعطیل اعلام شد که سال‌ها تولید و بازار فروش خوبی داشت، در ادامه افزودند: در حال حاضر همه خطوط تولیدی کارخانه آماده تولید هستند و نیاز به حمایت دارند.

به گفته کارگران؛ شرکت آهن و فولاد لوشان از واحدهای صنعتی متعلق به مه‌آفرید امیرخسروی بود که پس از پرونده تخلف سه هزار میلیارد تومانی مسئولیت اداره این واحد صنعتی با نظارت مراجع قضایی به خانواده وی شد.

آنها اظهار داشتند: تاکنون چندین بار به امید بازگشایی کارخانه به نهادهای صنفی و دولتی استان گیلان مراجعه کردیم اما درمورد بازگشایی کارخانه هنوز پاسخی نگرفته‌ایم.

کارگران آهن و فولاد لوشان که خواهان بازگشایی دوباره کارخانه هستند، با تاکید بر اینکه کارگران این مجموعه بزرگ از زحمتکشان به حق جامعه هستند، در خاتمه تصریح کردند: تنها منبع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۱۸۰ کارگر به‌صورت مستقیم در این کارخانه است، از شما مسئولان تقاضا داریم که درخصوص رفع مشکلات این واحد تولیدی و بازگشت به کار کارگران آن که اکنون در وضعیت بد معیشتی قرار دارند، اقدام عاجل کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز