خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور:

قصور تامین اجتماعی باعث تعطیلی کارخانه فرش تابان مهر شده است

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۴۴۸

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور تعطیلی کارخانه«فرش تابان مهر» اردستان را ناشی از قصور تامین اجتماعی شعبه اردستان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، «میثم زالی» در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان با موضوع مشکلات کارخانه فرش تابان مهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به پخش کلیپ سخنان مدیرعامل کارخانه فرش تابان مهر اردستان در فضای مجازی و حساسیت عمومی نسبت به این موضوع، ستاد تسهیل به طور ویژه و خارج از دستور پیگیر حل مشکل این مجموعه بوده است.

وی با بیان اینکه کارخانه تابان مهر اردستان حدود سال ۹۱ به بهره برداری کامل رسیده، ولی انتهای سال ۹۲ توسط شعبه سازمان تامین اجتماعی اردستان توقیف می‌شود و تا اواسط سال ۹۳ تجهیزات این شرکت در حالی که در توقیف تامین اجتماعی بوده به سرقت می‌رود و واحد از کار می‌افتد، افزود: در این جلسه به این نکته رسیدیم که تامین اجتماعی در وصول مطالبات خود از این کارخانه دچار قصور شده که منجر به خسارت و تعطیلی کارخانه فرش تابان مهر اردستان شده است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان اینکه اگر سازمان تامین اجتماعی برای وصول مطالبات ناچیز خود از روشی دیگر استفاده می‌کرد و منطقی برخورد می‌کرد شاید امروز شاهد تعطیلی این واحد نبودیم، گفت: جمع‌بندی بازدید و جلسه‌های امروز به این نتیجه رسید که قصور شعبه تامین اجتماعی اردستان باعث تعطیلی کارخانه و سپس ورشکستگی آن شده است.

زالی با بیان اینکه‌ای کاش بانک سپه تسهیلات درخواستی مدیرعامل این کارخانه را به موقع پرداخت می‌کرد که موضوع به ورشکستگی این کارخانه ختم نمی‌شد، افزود: در این جلسه مقرر شد ظرف دو هفته آینده بانک سپه و سازمان تامین اجتماعی در فروش این کارخانه همکاری داشته باشند و تامین اجتماعی نسبت به جذب سرمایه‌گذاری جدید اقدام کند تا با حضور سرمایه گذار جدید و شروع تولید جدید کارخانه مجدد احیا شود.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه ستاد تسهیل، رسیدگی به وضعیت واحدهای تولیدی تعطیل و حل و فصل مشکلات آن‌ها است و تا به نتیجه رسیدن کامل این اتفاق موضوع را دنبال خواهیم کرد، گفت: تاکید داریم که اینگونه اتفاقات که باعث تعطیلی واحد تولیدی و صنعتی می‌شود تکرار نشود و اگر به ورشکستگی انجامید آن مسئول و یا سازمان باید تبعات تصمیم خود و پاسخگوی اتفاقات تلخ آن باشد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در خصوص وضعیت تولید کننده قبلی فرش تابان مهر اردستان خاطرنشان کرد: تولید کننده قبلی به دلیل فشارهایی که در این چند سال متحمل شده هیچ گونه انگیزه‌ای برای احیا و تولید ندارد و تمام تلاش مجموعه ستاد تسهیل این است که این فرد به زندگی خود برگردد و کارخانه به سرمایه گذار جدید واگذار شود.

همچنین حجت الاسلام سیدصادق طباطبایی نژاد، اظهار کرد: با تلاش‌هایی که انجام دادیم در چهار سال گذشته هیچ واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان اردستان تعطیل نشده است.

وی با بیان اینکه مشکلات کارخانه فرش تابان مهر اردستان از سال ۹۲ و پس از به بهره‌برداری رسیدن این مجموعه شروع شده است، افزود: در سال ۹۵ اولین قدمی که در جهت رفع مشکلات کارخانه فرش تابان مهر انجام دادم عزل رئیس شعبه تامین اجتماعی اردستان وقت بود، زیرا مطمئن بودم منشا تعطیلی کارخانه فرش تابان مهر ضعف مدیریتی بوده است. مدیر تامین اجتماعی که برای ۱۶۰ میلیون تومان بیمه ساختمانی که هیچ گونه معنایی ندارد و از اشکالات قانون است یک کارخانه ۱۰ میلیاردی را پملب کرده بود به درد شهرستان نمی‌خورد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منشا مشکلات کارخانه فرش تابان مهر اردستان از موانعی بوده که تامین اجتماعی برای آن به وجود آورده است، تصریح کرد: متاسفانه تعطیلی کارخانه تابان مهر اردستان باعث متضرر شدن چندین مجموعه دولتی و خصوصی شد. باید برای مجموعه کشور تجربه شود که اگر فردی بدون کارشناسی مدیر شود می‌تواند در یک شهرستان خسارت‌های این گونه‌ای را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه زمانی که کارخانه فرش تابان مهر اردستان توسط تامین اجتماعی پلمب می‌شود موضوع سیاسی شهرستان به نفع این مجموعه بوده که اقدام به تعطیلی کرده است، افزود: تعطیلی کارخانه فرش تابان مهر اردستان خارج از ضوابط قانونی بوده و به نظر می‌رسد این تعطیلی بیشتر یک غرض‌ورزی شخصی و مدیریتی بوده است.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه تمام تلاش مجموعه شهرستان بر این است که هم مطالبات بانک سپه پرداخت شود و هم این کارخانه به نحو مطلوبی به سرانجام برسد، گفت: امروز دیگر حمایت‌گرایی و حمایت از تولیدکننده یک انتخاب برای مسئولان نیست بلکه به یک ضرورت تبدیل شده و اگر مدیری به درستی این موضوع حساس را درک نکرده بدون شک در آینده با مشکل مواجه می‌شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان شهرستان اردستان در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند و این اقدام با هدف رونق تولید و اشتغال انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بیشتر سرمایه‌گذارانی که در شهرستان سرمایه‌گذاری می‌کنند به این موضوع اذعان کرده و از حمایت‌های مسئولان استانی در این خصوص ابراز رضایت دارند.

گفتنی است چندی پیش کلیپی در فضای مجازی از سوی  سید مهدی کلیددارزاده (مدیرعامل کارخانه فرش تابان مهر) درباره تعطیلی این واحد تولیدی منتشر شده بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز