خبرگزاری کار ایران

بخشداران و دهیاران می‌توانند مردم را تشویق به بیمه کنند

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۰۸۱

معاون فرماندار شهرستان بیجار گفت: رسالت ما بهبود کیفیت سطح زندگی قشر مولد و زحمتکش جامعه روستایی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط ‌عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، کاظمی در جلسه ستاد راهبردی شهرستان بیجار با اشاره به مصوبات جلسه ستاد قبلی و اهمیت بیمه در زندگی امروزی گفت: بخش زیادی از روستاییان از مزایای صندوق آشنایی چندانی ندارند و ضریب نفوذ ضعیف بیمه در میان مخاطبان به دلیل عدم آگاهی آنها از این خدمت ارزشمند دولت و نظام است.

او ادامه داد: به دلیل آنکه روستاییان صرفا از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند و در سطح روستاها مشاغل پایدار وجود ندارد، در زمان پیری که آنها توانایی کار کردن خود را از دست می‌دهند با فقر مواجه می‌شوند. توجه شود که بخشداران و دهیاران نقش بسیار پررنگی در آگاهی رسانی به مردم دارند و به دلیل آنکه مورد اعتماد اهالی هستند، می‌توانند به عنوان مبلغ مردم را تشویق و ترغیب به بیمه کنند .

معاون فرماندار بیجار افزود: انتظار می‌رود دهیاران تعامل و همکاری مناسبی در خصوص جذب بیمه شده داشته باشند و امید است در سال جاری سهمیه شهرستان به طور کامل محقق گردد، ما نیز تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا مخاطبان را به عضویت در صندوق توجیه کنیم. زیرا در غیر این صورت کشاورزان و روستاییان با فقر مواجه و به حاشیه شهرها مهاجرت خواهند کرد. 

او در پایان خواستار اعتمادسازی و فرهنگ‌سازی در این خصوص شد و گفت: رسالت ما در نهایت بهبود ارتقا و کیفیت سطح زندگی قشر مولد و زحمتکش جامعه روستایی است .

در ادامه احمدپور مدیر استان کردستان ضمن ارائه آمار و عملکرد شهرستان، خواستار تعامل و همکاری همه جانبه در جهت فرهنگ‌سازی و ترغیب مخاطبان شد و تاکید کرد: جهت دستیابی به سهمیه تکلیفی استان نیازمند همکاری و تعامل مجموعه فرمانداری هستیم و امیدواریم با همکاری و تعامل مناسب در سطح شهرستان سهمیه اختصاص یافته به طور کامل تحقق یابد .

در پایان این جلسه از ابراهیمی بخشدار چنگ الماس به پاس زحمات و همکاری‌های بی‌دریغ ایشان با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز