خبرگزاری کار ایران

فرشاد مومنی در دیدار با پژوهشگران موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی:

با رویکرد ترحمی به فقر مبارزه کنید

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۰۶۰

استاد دانشگاه علامه اعتقاد دارد که باید از نگاه فقرا به مسائلی نظیر حمل و نقل و مسکن نگریسته شود و هرگز نباید اسیر فریادها و فضاساری جریاناتی شد که می‌خواهند نگاه رانتی و ترحمی به فقر را نهادینه کنند.

فرشاد مومنی در دیدار و گفتگو با پژوهشگران موسسه عالی پژوهشی تامین اجتماعی، ضمن اشاره به اینکه گفتگو با این پژوهشگران جوان موجب دلگرمی و امیدواری است، اظهار داشت: فقدان استراتژی یکی از بزرگترین چالش‌های موجود در کشور است لذا موسسه‌های اندیشه‌ای نظیر این موسسه؛ باید به موضوع استراتژی و لزوم تدوین و وفاداری به آن بپردازند.

استاد دانشگاه علامه با اشاره به برخی مصادیق اتفاق افتاده در سیستم اجرایی گفت: باید همگی تلاش کنیم از شرافت کاری کارشناسان و مدیران دفاع کنیم و بر این اساس ضروری است نگاه عمیق و مطلع به وقایع جامعه داشته باشیم.

رئیس موسسه دین و اقتصاد سپس به برخی اولویت‌های مهم در حوزه سیاستگذاری کشور نظیر مساله سرمایه‌گذاری تولیدی در ایران که می‌تواند پاشنه آشیل سازمان تامین اجتماعی باشد، رصد سیاست‌ها و اقدامات سیاستی به‌ویژه در حوزه اقتصاد، نگاه و رویکردهای موجود به موضوع فقر و تاثیرات شوک‌های برون‌زا نظیر پاندمی کرونا بر حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی می‌تواند به این مسائل ورود پژوهشی داشته باشد و به‌ویژه در خصوص کرونا به تبیین تاب‌آوری و الزامات آن بپردارد.

مومنی در ادامه تاکید کرد : باید از نگاه فقرا به مسائلی نظیر حمل و نقل و مسکن نگریسته شود و هرگز نباید اسیر فریادها و فضاساری جریاناتی شد که می‌خواهند نگاه رانتی و ترحمی به فقر را نهادینه کنند.

در ابتدای این نشست؛ روسای گروه‌های پژوهشی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی ضمن بیان رویکردها و اولویت‌های این نهاد، نتایج برخی از پژوهش‌های حوزه رفاه و تامین اجتماعی را ارائه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز