خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

ضرورت آسیب‌شناسی از عدم تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاونی‌ها از اقتصاد

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۳۸۴

نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، گفت: عدم تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاونی‌ها از اقتصاد باید مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد.

رحمت الله نوروزی، نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در گفتگو خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه تشکیل تعاونی یکی از مباحث برگرفته از آموزه‌های دینی و قرآنی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز توجه ویژه‌ای به آن شده است، گفت: بر اساس همین آموزه‌های دینی اهمیت ویژه‌ای در قانون اساسی به بخش تعاونی اختصاص داده شده است.

 وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته به بحث واگذاری اقتصاد به مردم و برون‌سپاری آن تاکید فراوانی داشته است، ادامه داد: یکی از بخش که می‌تواند در اجرای اصل ۴۴ کمک ویژه به اقتصاد کشور کند همین تعاونی‌ها هستند که باید آنها را فعال و از ظرفیت آنها استفاده کرد..

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه باید روی فرهنگسازی برای ایجاد تعاونی‌ها در کشور کار نیز کرد، افزود: البته باید برروی عدم تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاونی‌ها از اقتصاد کشور طبق اسناد بالادستی آسیب‌شناسی انجام شود و برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی داشته باشیم. 

نماینده علی‌آباد کتول در مجلس با تاکید بر این که در توسعه کشور تاکید به استفاده از ظرفیت‌های تعاونی‌ها بوده است، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات ویژه در جهت اشتغالزایی و  معافیت‌های مالیاتی می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد تعاونی‌های فراگیر در کشور داشته باشد..

نوروزی با بیان اینکه باید سامانه هوشمند نیز برای بخش تعاونی کشور طراحی شود، گفت: البته وزارت تعاون چنین سامانه‌ای را راه اندازی کرده که باید بیشتر معرفی شود چون این سامانه در راستای دولت الکترونیک می‌تواند تعاونی‌ها را بیشتر به مردم معرفی کند و فعالیت آنها را شفاف کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز