خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی کار کنتورسازی قزوین:

از ۹۰۰ کارگر کنتورسازی ۱۵۰ نفر باقی مانده‌اند/خواستار بازگشت مالکیت کارخانه به دولت هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۳۷۱

رئیس شورای اسلامی کار کنتورسازی قزوین خواستار خلع ید مالک این کارخانه و بازگشت مدیریت آن به دولت شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، برنامه این هفته «کارگر ایرانی» به بررسی مشکلات چند واحد تولیدی مشکل‌دار اختصاص داشت. در این برنامه بعد از پخش تصاویری از اعتراض کارگران کنتورسازی قزوین و حضور محمدباقر نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه) در جمع این کارگران، اظهارات وحید اکبری پور فرد (رئیس شورای اسلامی کار کنتورسازی ایران) پخش شد.

او با بیان اینکه کنتورسازی قزوین یا کنتورسازی ایران سال ۱۳۴۷ تاسیس شده است، گفت: برای مدت طولانی این کارخانه بزرگترین و مهم‌ترین کارخانه کنتورسازی در ایران و خاورمیانه بود.

اکبری پور فرد ادامه داد: سال ۸۷ این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شد، اما در این واگذاری اهلیت در نظر گرفته نشد و بعد مدتی مشکلات آغاز شد.

او با بیان اینکه تعداد کارگران این کارخانه که ۹۰۰ نفر در زمان واگذاری بود، اکنون به ۱۵۰ نفر رسیده، عنوان کرد: مالک جای اینکه به فکر تولید باشد به دنبال سندسازی برای اهداف شخصی است و تخلفات او نیز محرز شده است. کارگران این کارخانه ۱۵ میلیارد تومان معوقه از سال ۹۵ داشتند که البته با مساعدت نوبخت این مشکل رفع شد، اما مشکلات دیگر از جمله اشتغال به جای خود باقی است.

رئیس شورای اسلامی کار کنتورسازی قزوین درباره مطالبه کارگران این کارخانه گفت: ما خواستار خلع ید مالک و بازگشت مالکیت این کارخانه به دولت هستیم.

در ادامه این برنامه آخرین وضعیت شرکت نیشکر هفت تپه هم بررسی شد.

علی بنی سعد (عضو شورای اسلامی کار نیشکر هفت تپه) درباره آخرین وضعیت اعتصاب کارگران گفت: به دنبال وعده‌های داده شده برای رفع مشکلات، کارگران به سر کار بازگشتند. امیدواریم به وعده‌ها عمل و مشکلات کارگران رفع شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز