خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

پیگیر رفع مشکل بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۲۵۵

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه رفع مشکل بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور در حال پیگیری است، ابراز امیدواری کرد مشکل این قشر از بازنشستگان رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همزمان با چهارمین روز از ایام محرم، مراسم عزاداری در خانه کارگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) با بیان اینکه بنا بر این است که امسال هر روز از محرم درباره یکی از شخصیت‌های کمتر شناخته شده واقعه عاشورا صحبت کنیم، گفت: شخصیتی که امروز درباره او حرف می‌زنیم قیس بن مسهر صیداوی است که البته در کربلا به شهادت نرسید، بلکه قبل عاشورا و در کوفه شهید شد.

او ادامه داد: قیس از دوستداران اهل بیت(ع) بود که در جریان نامه معروف بزرگان کوفه به امام حسین(ع) که منجر به حرکت ایشان به سوی کوفه شد، نقش داشت. او همراه با مسلم بن عقیل به کوفه آمد و بارها پیام‌های بین مسلم و امام(ع) را رد و بدل کرد. نهایتا وقتی در حال بردن نامه‌ای بود، گرفتار گماشتگان ابن زیاد شد و نامه را پاره کرد تا به دست ابن زیاد نرسد. ابن زیاد از او پرسید کیست؟ چرا نامه را پاره کرده و در نامه چه نوشته شده است؟ او جواب داد از یاران امام حسین(ع) است و نامه را پاره کرده تا ابن زیاد در جریان آن قرار نگیرد.

دبیرکل خانه کارگر افزود: ابن زیاد به قیس گفت یا باید بر سر منبر بروی و علی(ع) و فرزندانش را لعن کنی یا اینکه قطعه قطعه می‌شوی که قیس قبول کرد سر منبر برود و آن خطابه معروف و استعاری را ایراد کرد. او گفت که خلیفه شما خواسته من؛ علی(ع) و فرزندانش را لعن کنم، پس لعنت خدا بر او بود. بعد از این او را از بالای قصر کوفه به پایین انداختند و بدنش را قطعه قطعه کردند.

محجوب همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته همسان‌سازی به سرانجام رسیده و در حال پیگیری برای حل مشکل بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور در بحث همسان‌سازی هستیم.

او ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل این افراد رفع شده و حقی که به ناروا از این افراد ضایع شده، به آنها برگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز