خبرگزاری کار ایران

اجرای افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن از تیرماه/ کارگران خواستار دریافت مابه‌التفاوت از ابتدای سال هستند

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۷۹۲

از قرار معلوم، حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی قرار است از تیرماه اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به نظر می‌رسد چالش زمان اجرای حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی با پاسخ وزیر کار به پایان رسیده باشد. محمد شریعتمداری در حاشیه افتتاح مرکز ارتباط با بازنشستگان و مرکز نوآوری صبا در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه چه موقع افزایش حق مسکن کارگران اعمال می‌شود، گفت: براساس آنچه که در شورای عالی کار به تصویب رسیده و هیئت دولت نیز آن را تصویب کرده است، این افزایش حق مسکن از اول تیرماه اعمال می‌شود.

این در حالیست که کارگران و فعالان کارگری خواستار عطف به ماسبق شدن حق مسکن و دریافت مابه‌التفاوت آن برای ۳ ماه ابتدای سال هستند؛ به گفته آنها ۶۰۰ هزار تومان مابه‌التفاوت افزایش حق مسکن برای سه ماه بهار، رقم قابل توجهی است که دولت می‌بایست کارفرمایان را به پرداخت آن الزام می‌کرد.

این در حالیست که دولتی‌ها ادعا می‌کنند با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن، افزایش دریافتی حداقل‌بگیران کارگری از مرز ۴۰ درصد گذشته است اما در نظر نگرفته‌اند که این افزایش، شامل سه ماهه اول سال نمی‌شود.

در عین حال، اعضای کارگری شورایعالی کار می‌گویند: توقع داشتیم دولت زمان اجرای حق مسکن را از ابتدای سال اعلام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز