خبرگزاری کار ایران

کارکنان پیمانی راه‌آهن خواستار تبدیل وضعیت خود هستند

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۴۰۸

کارگران پیمانی شرکت راه‌آهن از اینکه در چند سال گذشته در استخدام شرکت‌های پیمانکاری هستند، گله دارند و خواستار تغییر وضعیت استخدامی خود به قرارداد مستقیم هستند.

کارگران پیمانی شرکت راه‌آهن در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: از اینکه در چند‌ سال گذشته به صورت پیمانی در استخدام چند شرکت پیمانکاری مشغول کار هستیم، معترض هستیم و خواستار آن هستیم که وضعیت استخدامی‌مان به قرارداد مستقیم تبدیل شود.

این کارگران مدعی‌اند: پیمانکاران نیروی انسانی در مقام کارفرما هیچ آورده مالی ندارند در عین حال به هیچیک از تعهدات قانونی خود در قبال کارگران تحت مسئولیت خود عمل نمی‌کند.

کارگران پیمانی راه‌آهن در ادامه یاد آور شدند: در اعتراض به این موضوع، آخرین پیگیری‌هایی که از سوی برخی همکاران به صورت مجزا صورت گرفته؛ مربوط به روز پنجشنبه ۳۰ مرداد ماه می‌شود که همزمان کارگران شرکت «گسترش آهن‌راه» در محدوده محل کار خود و کارگران راه‌آهن ایثارگران در مقابل ساختمان مجلس دست به تجمع صنفی زدند.

 کارگران پیمانی راه‌آهن همچنین درباره پیگیری تبدیل وضعیت استخدامی خود گفتند: سال‌هاست برای دریافت مطالبات صنفی خود و همچنین در اعتراض به سیاستگذاری‌های مدیران در رابطه با واگذاری بخش عمده‌ای از تأمین نیروی انسانی به شرکت‌های پیمانکاری پیگیری‌های زیادی را انجام داده‌اند که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

به گفته  کارگران، طرحی از جانب نمایندگان مجلس نوشته شده و این طرح از دو سال پیش قرار است با تایید شورای نگهبان اجرایی بشود اما شورای نگهبان به دلیل دیده نشدن بار مالی این طرح، آن را رد کرده است.

آنها با اشاره به اینکه در نتیجه حضور پیمانکاران مرتبا حقوق و دستمزدمان با تاخیر پرداخت می‌شود، افزودند: در نتیجه پرداخت نشدن به موقع دستمزدها دچار مشکلات معیشتی زیادی شده‌ایم و به همین دلیل قصد داریم در صورت ادامه بی‌توجهی مسئولان به حرکت اعتراضی خود ادامه بدهیم.

به گفته آنها، کارگرانی که توسط شرکت‌های واسطه نیروی انسانی در بخش‌های مختلف راه‌آهن مشغول به کار هستند، ثبات شغلی ندارند و هر لحظه امکان بیکاری آنها وجود دارد.

کارگران درباره سختی کار خود افزودند: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل نبود نظارت بر عملکرد پیمانکار علاوه بر نداشتن امنیت شغلی که ما را از لحاظ روحی دچار آسیب کرده، بسیاری از همکاران ما مبتلا به مشکلات جسمی شده‌اند.

آنها با تاکید بر اینکه کارگران پیمانی بعد از سال‌ها کار در بخش‌های مختلف ریلی از همه مزایای قانونی کار بی‌بهره بوده و از قرارداد‌های موقت خود با پیمانکار خسته شده‌اند، در خاتمه خواستار پاسخگویی مسئولان راه‌آهن کشور درخصوص افزایش مشکلات کارگران این واحد خدماتی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز