خبرگزاری کار ایران

درد دل‌های کارگران پیمانکاری نفت؛

پیمانکاران به سادگی دست به تغییر محل کارگاه می‌زنند/ چرا نمایندگان مجلس حذف پیمانکاران را جدی نمی‌گیرند؟!

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۵۳۴

کارگران یک شرکت پیمانکاری نفت از تغییر محل کارگاه و شرایط کار خبر دادند.

جمعی از کارگران پیمانکاری نفت جنوب در تماس با خبرنگار ایلنا، از شرایط کاری خود انتقاد کردند.

این کارگران می‌گویند: بعد از سالها کار کردن، پیمانکار به دلخواه محل کارگاه را عوض کرده و از ما درخواست نموده که به کارگاه جدید نقل مکان کنیم.

آنها در عین حال از عدم رعایت دقیق پروتکل‌های ایمنی کرونا در کارگاه‌های پیمانکاری انتقاد دارند و می‌گویند: شرکت‌های پیمانکاری بعضاً استاندارهای ایمنی و بهداشتی را به خوبی رعایت نمی‌کنند؛ حتی تجهیزات بهداشت فردی در اختیار کارگران قرار نمی‌دهند؛ اکنون با بحرانی شدن اوضاع کرونا، کارگران بیشتر از همیشه در خطر هستند.

این کارگران ضمن یادآوری وعده‌های نمایندگان مجلس در خردادماه امسال می‌گویند: بیش از دو ماه از وعده‌های تلاش برای حذف پیمانکاران گذشته است؛ چرا نمایندگان مجلس هیچ اقدام واقعی برای حذف پیمانکاران صورت نمی‌دهند؛ چرا یک کارگر نفت با ده یا دوازده سال سابقه کار باید همچنان پیمانکاری باشد؛ آیا نباید بعد از این همه مدت، این کارگر به کارگر قراردادمستقیم تبدیل شود؟

پیش از این، بعد از خودکشی کارگر میدان نفتی هویزه، نمایندگان مجلس وعده دادند که بساط پیمانکاران نفت برچیده خواهد شد؛ آنها اعلام کردند در مجلس در این زمینه اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز