خبرگزاری کار ایران

در کارگروه تخصصی اشتغال استان تهران مطرح شد؛

تشریح تسهیلات پرداختی به بازنشستگان، کارگران و بیکاران

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۸۸۸

هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، «پروانه رضایی بختیاری»، در این جلسه با اشاره به دستور کار جلسه اظهار کرد: از آنجا که با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها متاثر از این جریان آسیب دیده اند دولت در راستای حمایت از تولید کنندگان جهت عرضه بیشتر کالا مقرر کرده با همکاری سازمان بازنشستگی کارتهای اعتباری خرید با کارمزد ۴ درصد در اختیار بازنشستگان قرار گیرد تا این قشر با سهولت بیشتری نسبت به تامین کالاهای مورد نیاز خود اقدام کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: اجرایی کردن سیاست های دولت در قالب بسته‌های حمایتی جهت گذر از شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا یکی از وظایف اصلی ما بود که با همکاری عاملیت بانکها و تلاش همکارانمان توانستیم از این مرحله با سربلندی عبور کنیم.

وی اضافه کرد: بسته های حمایتی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برای خانواده های کم بضاعت تاکنون بین ۴ میلیون خانوار به صورت متمرکز در ۴ مرحله به صورت بلاعوض پرداخت شده است. تسهیلات یک میلیون تومانی با سود صفر درصد بین ۲۱ میلیون خانوار انجام شد و مقرری بیمه بیکاری به تمامی واجدین شرایط پرداخت شد؛ همچنین ۴۹ هزار میلیارد تومان برای کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا اختصاص یافته که سهم استان تهران ۱۰۶۴۰ میلیارد تومان است.

رضایی با اشاره به کاهش تقاضا برای کالاهای سرمایهای و برخی از خدمات و تاثیر مستقیم آن بر اشتغال گفت: فعال نگهداشتن تولید و حفظ اشتغال امروز به تصمیمات گرفته شده این کارگروه بستگی دارد.

انوشیروان محسنی بندپی در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال استان با اشاره به ضرورت حمایت از تولیدکنندگان اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا ۱۰ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی با سود ۱۲ درصد به استان تهران جهت حمایت از صاحبان تولید و فعالان صنعتی اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون در استان تهران ۹۷۳ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است؛ البته با توجه به نامعلوم بودن وضعیت کرونا دوره تنفس سه ماهه این تسهیلات نیاز به بازنگری دارد که در این زمینه پیشنهادی مبنی بر دوره تنفس ۶ ماهه به ستاد ملی کرونا ارائه می شود.

استاندار تهران عنوان کرد: فرمانداران و مدیران اقتصادی آسیب شناسی  و بررسی لازم در مورد عدم رغبت واحدهای تولیدی نسبت به دریافت این تسهیلات را به عمل آورند؛ چرا که باید با اطلاع رسانی درست زمینه بهره مندی واحدهای تولیدی و صنعتی از این تسهیلات فراهم شود.

 در ادامه این جلسه گزارشی از عملکرد بانکهای مجری ارائه تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز