خبرگزاری کار ایران

تجمع معلمان خریدخدمت مقابل وزارت آموزش و پروش/ حق معیشت و امنیت شغلی به راحتی نقض می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۲۶۴

معلمان خرید خدمت از استان‌های مختلف کشور، مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معلمان خرید خدمت استان‌های مختلف کشور، مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.  از قرار معلوم ملعمان در استان‌های مختلف نیز تجمعات مشابهی را در مقابل استانداری‌ها برگزار کردند.

معترضان در مورد دلایل تجمع امروز (یکشنبه، 19 مرداد) گفتند: اصلی‌ترین خواسته صنفی معلمان خرید خدمت، تبدیل وضعیت استخدامی است. سال‌هاست که نمایندگان مجلس در این مورد وعده می‌دهند؛ اما تاکنون موفق نشده‌اند که مسئولان وزارت آمورش و پرورش را برای استخدامی پیمانی معلمان خرید خدمت قانع کنند و این وزارتخانه هم ما را به رسمیت نمی‌شناسد.

تعداد معلمان خرید خدمت، 24 هزار نفر در سراسر کشور است که حقوق آنها از طریق بودجه عمومی، تامین اعتبار می‌شود. این گروه از معلمان بر تبدیل وضعیت استخدامی خود مصر هستند و با اشاره به تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای استخدام 27 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی در سال 99، اظهار داشتند: اگر وزارت آموزش و پرورش قصد استخدام دارد؛ چرا از نیروهای بلاتکلیف خود استفاده نمی‌کند؟

آنها افزودند: معلمان خرید خدمت به صورت گسترده در خطر اخراج قرار دارند؛ چراکه امنیت شغلی ندارند. همچنین حقوق آنها در برخی از شهرستان به 500 هزار تومان نمی‌رسد. اما در این شرایط هم کارفرمایان از اخراج دست نمی‌کشند آنهم به این بهانه که کلاس‌های درس مجازی شده‌اند. همکاران ما همچنین برای استخدام به صورت ساعتی تحت فشار هستند و تعدادی زیادی از آنها به صورت ساعتی استخدام شده‌اند.

به اعتقاد معترضان، وزارت آموزش و پرورش شرایطی را فراهم کرده است، که حق معیشت و امنیت شغلی معلمان خرید خدمت به راحتی نقض شود: بارها اعلام کردیم که قصد برگزاری تجمعات صنفی را نداریم و در بیانیه‌‌ای که در روزهای گذشته منتشر شد، تاکید کردیم که نمی‌خواهیم در شرایط شیوع کرونا، تجمعاتی برگزار کنیم تا سلامت خودمان را به خطر بی‌اندازیم و عده‌ای بهره‌برداری سیاسی از حرکت صنفی‌مان داشته باشند.

آنها افزودند: در این راستا، تجمعی که از پیش برنامه‌ریزی کرده بودیم را لغو کردیم اما حالا به این نتیجه رسیده‌ایم که وزارت آموزش و پرورش به تحرکات صنفی واکنشی نشان نمی‌دهد. در نتیجه تصمیم گرفتیم تجمع امروز را همزمان مقابل وزارت آموزش و پرورش و چند استانداری کشور برگزار کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز