خبرگزاری کار ایران

تجمع اعتراضی آموزشیاران نهضت سواد آموزی مقابل مجلس/ آزمون ملاک خوبی برای ارزیابی صلاحیت استخدام نیست

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۱۸۹

آموزشیاران نهضت سوادآموزی در اعتراض به بازماندن خود از بحث تبدیل وضعیت استخدامی، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از ساعتی پیش، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. 

معترضان که از میان افراد شرکت‌کننده در آزمون ورود به دانشگاه فرهنگیان هستند، در مورد دلیل تجمع خود گفتند: همگی ما در آزمون ورود به دانشگاه فرهنگیان شرکت کردیم اما نمره لازم را به دست نیاوردیم؛ درحالیکه شرط تبدیل وضعیت استخدامی‌مان به حالت پیمانی، قبولی در این آزمون است.

آموزشیاران نهضت سواد آموزی، افزودند: ۶ هزار نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی نتوانستند در این آزمون نمره قبولی بیاورند که باتوجه به بالا رفتن سن‌شان در سال‌های آینده شانس استخدام شدن را از دست می‌دهند.

معترضان با مقایسه خود با نیروهای حق‌التدریس پیش دبستانی، افزودند: آنها بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شدند؛ اما برای آموزشیاران چنین شرایطی وجود ندارد؛ این تبعیض محسوب می‌شود. این در حالی است که قرار بود پس از ۲ سال کار، در وزارت آموزش و پرورش استخدام شویم اما حالا پشت سد آزمون مانده‌ایم.

آموزشیاران نهضت سوادآموزی، افزودند: در شرایطی که تعدادی از شرکت‌کنندگان در آزمون به سبب ابتلا به کرونا و ضعف جسمی و تعداد زیادی هم به جهت اینکه قرار نبود آزمون برگزارشود، آمادگی کسب نمره لازم برای ورود به دانشگاه فرهنگیان را نداشتند، آزمون نمی‌تواند ملاکی خوبی برای ارزیابی صلاحیت استخدام به شکل پیمانی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز