خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اشتغال حدود ۹۴۰ کارگر در نساجی بروجرد/ امیدواری کارگران به بهبود وضعیت تولید

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۰۲۶

منابع خبری در نساجی بروجرد از بهبود وضعیت تولید این واحد نساجی و اشتغال حدود ۹۴۰کارگر خبر دادند.

کارگران نساجی بروجرد در ارتباط با وضعیت این کارخانه به خبرنگار ایلنا گفتند: در حال حاضر حدود ۹۴۰ کارگر به‌صورت قراردادی در این واحد تولیدی مشغول کارند و از وضعیت فعلی اشتغال خود رضایت دارند.

کارگران این کارخانه می‌گویند: ابتدای سال به دلیل مشکلات ناشی از کرونا با چالش کارگری روبرو بودیم و قرار بود کارگران موقتا از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند اما خوشبختانه با پیگیری کارگران و مساعدت مسئولان از روز ۱۳ اردیبهشت ماه درهای کارخانه به روی کارگران باز شد.

این کارگران با بیان اینکه در حال حاضر نساجی بروجرد به ظرفیت صد درصدی تولید نرسیده است در ادامه افزودند: با فعالیت سه شیفته کارگران تولید در این کارخانه از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری سرعت  گرفته و در تلاش هستیم به شرایط سال قبل بازگردیم.

به گفته کارگران نساجی بروجرد؛ مشکل این کارخانه «کمبود نقدینگی» است، نهادهای دولتی و مردم باید با خرید محصولات داخلی کمک کنند تا تولید کنندگان داخلی همانند نساجی بروجرد از بحران مالی خارج شوند و مشکل کمبود نقدینگی و تاخیر در پرداخت معوقات مزدی کارگران خود را برای همیشه مرتفع کنند.

کارگران در ادامه یاد آور شدند: مطالباتمان شامل دو ماه حقوق خرداد و تیر ماه می‌شود. البته کارفرما وعده کرده طی امروز و فردا یک ماه از آن را پرداخت کند در عین حال همسان با حقوق، پرداخت حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی به تاخیر افتاده است.

کارگران این کارخانه تصریح می‌کنند: در حال حاضر آنچه برای ما کارگران نساجی بروجرد حائز اهمیت است، به‌روز شدن دستمزد ماهانه وحفظ اشتغالمان با افزایش تولید است که امیدواریم این مهم نیز از سوی مسئولان و مردم با تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز