خبرگزاری کار ایران

کارگران هپکو در اعتراض به "ادامه بلاتکلیفی" تجمع کردند/ دست شرکت از قراردادهای دولتی خالی مانده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۱۳۷

کارگران شرکت هپکو امروز (شنبه/۱۱ مرداد) در اعتراض به سردرگمی و بلاتکلیفی ناشی از تعریف نشدن کار و پایین آمدن ظرفیت عملیاتی خطوط تولید، در محوطه شرکت دست به اعتراض زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ کارگران شرکت هپکو امروز (شنبه/۱۱ مرداد) در اعتراض به سردرگمی ناشی از عدم  کار و پایین آمدن ظرفیت عملیاتی خطوط تولید، در محوطه شرکت و زیر پل شهید بختیاری  دست به اعتراض زدند. 

«ابوالفضل رنجبر»، نائب رئیس شورای اسلامی کار این شرکت در این مورد به ایلنا، گفت: کارگران قصد داشتند که مقابل استانداری مرکزی تجمع کنند که از آنها خواستیم برای حفظ آرامش شهر و برگزاری مسالمت آمیز این اعتراض در محدوده شرکت تجمع کنند و اجازه ندهند که شبکه‌های معاند، از آن سوء استفاده کنند. همچنین نمی‌خواستیم برخی مسئولان و مدیران از این اعتراض بهره برداری منفی بکنند.

وی افزود: کارگران نسبت به اینکه وضعیت سهام‌داری شرکت هپکو هنوز بعد از گذشت چندین ماه و جلسات مختلف بلاتکلیف است و هر بار اخباری گوناگونی از قرارداد با مجموعه‌‌های مختلف به گوش می‌رسد، ناراضی هستند؛ یک بار صحبت از واگذاری هپکو به ایدرو و ایمیدور است و یک بار به سازمان تامین اجتماعی. ضمن اینکه شرکت تنها با ۵ تا ۱۰ ظرفیت خود کار می‌کند و بیشتر کارگران کاری برای انجام دادن ندارند. 

وی افزود: هپکو مدیرعامل دارد ولی ایشان قادر به پاسخگویی در خصوص عدم وجود کار در شرکت نیست. طبق اعلام«اسحاق جهانگیری»، معاون اول رییس جمهوری، دولت از ۱۸ آذر سال ۹۸ قصد واگذاری هپکو را به وزارت صمت داشت تا توسط این وزارت، سهام بلوکی هپکو به ایدرو یا ایمیدرو واگذار شود اما تیر ماه امسال واگذاری ۵۵ درصد سهام آن را به سازمان تامین اجتماعی مصوب کرد. 

نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو با بیان اینکه این شرکت به شدت و به فوریت نیاز به سفارش کار دارد اما مصوبات دولت در زمینه ارائه سفارش کار به این شرکت بی‌نتیجه مانده است، گفت: زمانی که آقای «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت بودند، در سفری به این استان که دو وزیر دیگر هم ایشان را همراهی می‌کردند، مصوبه‌ای را از نظر گذراندند؛ مبنی بر اینکه قرارداد ساخت ماشین آلات راهسازی به هپکو واگذار شود اما در نهایت این قرارداد به هیچ جایی نرسد و دست هپکو خالی ماند و همچنان هم از قراردادهای دولتی خالی مانده است. 

وی افزود: از طرفی هپکو باید به مواد اولیه و نیروی انسانی کافی برای تولید نیاز داشته باشد اما چون هیچ یک از اینها را در اختیار ندارد، سفارش‌های کار هم به نتیجه‌ای نمی‌‌رسد و شرکت تنها باید ضرر و زیان قراردادها را پرداخت کند. 

رنجبر با بیان اینکه کارگران هپکو دستمزدهای خرداد و تیرماه سال جاری خود را دریافت نکرده‌اند، افزود: مهم‌ترین خواسته کارگران ساماندهی وضعیت سهام‌داری شرکت و ایجاد قراردادهای کاری قابل اجرا ، تامین نیروی انسانی و دریافت سفارش کار است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز