خبرگزاری کار ایران

۱۱ میلیارد تومان برای فاز نخست احیای نساجی قائمشهر هزینه شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۰۶۳

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اعلام این که ستاد در فاز نخست برای احیای کارخانه نساجی مازندران ۱۱ میلیارد تومان تاکنون هزینه کرده است ،گفت که مسیر احیای این کارخانه و ورود ستاد به این منظور با حکم قضایی و مصوبه شورای تامین همواره شده است.

به گزارش ایلنا، عارف نوروزی معاون ستاد فرمان اجرایی حضرت امام خمینی (ره) امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه نساجی مازندران در قائمشهر گفت:ستاد در جذب نیروی انسانی برای کارخانه دخالتی ندارد و هزینه های مورد نیاز برای خرید ماشین آلات از سوی ما انجام می شود.

نوروزی افزود : زمانی که برای کارخانه نساجی مازندران با استاندار و فرماندار وارد بحث شدیم تا مشکل را برطرف کنیم متوجه شدیم که کار کمی پیچیده است. کسانی که در گذشته آمدند و رفتند و مشکلاتی وجود داشت که حل نشد و مالک همچنان در این کارخانه غایب بود زیرا عده ای که در این کارخانه بودند و رفتند مالک نبودند.

وی با اظهار این که در آن مدت ماشین آلات و امکانات خوبی وارد کارخانه شده که مورد استفاده قرار گرفت ، توضیح داد : نتیجه جلسات دو وجهی ما با استانداری به دلیل مشکلاتی که موجود بود به مراجع قضایی ختم شد. از سوی مدیر اجرایی استان و شواری تامین شهرستان و استان حکمی داده شد و مدیر اجرایی انتخاب شد. برای ورود ما هم نیاز به کم قضایی بود که از سوی مراجع این مشکل هم رفع شد.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت : ۲ نفر برای فعالیت مالی با حکم دادستانی انتخاب شدند. حساب مشترکی هم که مورد تایید مراکز قضایی بود افتتاح شد و پول های کارخانه به حساب باز شده واریز می شود.

وی افزود : ستاد در کارهای اجرایی دخالتی ندارد . ما به دنبال توسعه و نصب ماشین آلات جدید هستیم. هزینه های مورد نیاز برای خرید ماشین آلات جدید از سوی ستاد انجام می شود. برآورد اولیه ۱۸ میلیارد تومان است . ۶۰ میلیارد تومان دارایی راکت در کارخانه نساجی مازندران وجود دارد . البته ۳۰ میلیارد تومان ارزش گذاری ماشین آلات نساجی اعلام شد که اگر هم بیشتر باشد بودجه مورد نظر تامین خواهد شد.

نوروزی با اظهار این که جذب نیرو با ساز و کار مسئولان شهرستان انجام می شود و ستاد برای جذب نیرو هیچگونه دخالتی نخواهد داشت ، گفت : نساجی شماره یک هم که در سطح شهر قرار دارد اگر شرایط انتقال آن مهیا شود بسیار مناسب است. شهرداری هم برای سایت نساجی قائمشهر کاربری جدیدی تعریف کند و امکان انتقال این مجموعه به خارج از شهر انجام شود.

از قرار معلوم؛ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از آذر ماه سال گذشته بازسازی و افزایش خط تولید و احیای کارخانه نوستالژیک نساجی قائمشهرکه به نساجی مازندران شهرت دارد را  آغاز کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز