خبرگزاری کار ایران

آیا طرح طبقه‌بندی برای نیروهای پیمانکاری نفت اجرایی خواهد شد؟!

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۵۴۵

روز گذشته، جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت نفت و کار و نمایندگان مجلس در خصوص طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان پیمانکاری وزارت برگزار شد. کارگران امیدوارند به زودی اجرای طرح طبقه‌بندی برای پیمانکاری‌های نفت اجباری شود.

کارگران پیمانکاری نفت در تماس با خبرنگار ایلنا، از انتظار برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خبر دادند.

به گفته‌ی آنها، یکی از راهکارهای میان‌مدت و موقت که می‌تواند تفاوت دریافتی رسمی‌ها و پیمانکاری‌ها را در صنعت نفت کاهش دهد، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل براساس الزامات قانون کار است. با اجرای طرح طبقه‌بندی، دریافتی کارگران براساس تخصص، مهارت و سابقه آنها افزایش می‌یابد و از میزان تبعیض و بی‌عدالتی کاسته می‌شود.

در همین راستا، روز گذشته جلسه بررسی طرح طبقه‌بندی مشاغل ۱۰۶ هزار نیروی پیمانکاری صنعت نفت  با حضور  معاونین وزارت نفت و وزارت کار و جلیل مختار و سیدمجتبی محفوظی (نمایندگان مردم آبادان در مجلس) برگزار شد؛ در این جلسه در خصوص تعیین تکلیف طرح طبقه‌بندی مشاغل بحث و تبادل نظر شد.

از نتیجه جلسه، اطلاعی در دست نیست اما کارگران امیدوارند این جلسه و جلسات مشابه بتواند کارفرمایان پیمانکار را به اجرای طرح طبقه‌بندی مجاب کند. این درحالیست که مطالبه‌ی زیرساختی و اصلی‌تر کارگران پیمانکاری، لغو کامل قراردادهای پیمانکاری و تبدیل همه‌ی پیمانکاری‌های نفت به رسمی است.

گفتنی‌ست بر اساس ابلاغیه ۱۴ اسفندماه سال ۱۳۹۸ وزیر نفت قرار بود طرح طبقه‌بندی مشاغل ویژه ۱۰۶ هزار نفر از کارکنان پیمانکاری وزارت نفت از اول فروردین ماه ۹۹ اجرا شود، اما با گذشت ۵ ماه از آغاز سال جدید هنوز از اجرا خبری نشده است و کارکنان پیمانکاری نفت همچنان در انتظار اجرای این طرح هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز