خبرگزاری کار ایران

نگرانی معلمان حق‌التدریسی و آزاد از نحوه به‌کارگیری در سال تحصیلی پیش‌رو/ آیا در آموزش ترکیبی به نیروهای حق‌التدریس نیازی هست؟

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۴۷۶

معلمان حق‌التدریس نسبت به ادامه اشتغال خود نگرانند و می‌گویند: آیا سال آینده برای ما برنامه تدریس می‌گذارند؟!

جمعی از معلمان حق‌التدریس شاغل در مدارس دولتی در تماس با خبرنگار ایلنا، نسبت به آینده شغلی خود ابراز نگرانی کردند.

این معلمان که حقوق ساعتی خود را گاهاً با تاخیر دریافت می‌کنند، نگران اشتغال خود در سال تحصیلی پیش‌رو هستند؛ آنها می‌گویند: آیا در آموزش ترکیبی جایی برای نیروهای حق‌التدریس باقی می‌ماند؟

این درحالیست که معلمان آزاد شاغل در مدارس خصوصی نیز نگران ادامه فعالیت خود هستند و واهمه دارند که آموزش ترکیبی به بیکاری و تعدیل آنها بیانجامد. آنها در ارتباط با نحوه پرداخت حقوق نیز نگرانی‌هایی دارند؛ آیا اگر بخشی از زمان را در منزل و از راه دور به دانش‌آموزان درس بدهند، بازهم دستمزد آنها پرداخت خواهد شد؟

در عین حال،  روز گذشته، علی الهیار ترکمن (معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش) درباره روش‌های تامین نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده بیان کرد: امسال هم پکیج حق‌التدریس آزاد، سرباز معلم، نیرو‌های بازنشسته، خرید خدمات آموزشی و حق‌التدریس شاغل را مانند سال گذشته را برای تامین نیروی انسانی به کار می‌گیریم.

او ادامه داد: باتوجه به اینکه به دلیل شیوع کرونا شیوه آموزش ترکیبی داریم، اما بازهم نیاز به نیروی انسانی وجود دارد و باتوجه به پکیج‌های در نظر گرفته شده مشکل تامین نیرو را برطرف می‌کنیم.

ترکمن در مورد معلمان آزاد گفت: این گروه از معلمان تابع مقررات سازمان مدارس و مراکز غیردولتی حقوق ماهیانه خود را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز