خبرگزاری کار ایران

تعاونی‌ها برای مقابله با تغییرات اقلیمی؛ موضوع روز جهانی تعاون

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۱۹۹

اتاق تعاون ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: روز جهانی تعاون سال ۲۰۲۰، امروز مورخ ۴ جولای برابر با ۱۴ تیرماه با شعار “تعاونی‌ها برای مقابله با تغییرات اقلیمی” در جهان جشن گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، روز جهانی تعاون از سال ۱۹۲۳، هر ساله در اولین شنبه ماه جولای یعنی در تیرماه، توسط کشورهای جهان جشن گرفته می‌شود.

 از سال ۱۹۹۵، سازمان ملل متحد و اتحادیه بین المللی تعاون به انتخاب موضوعی برای گرامیداشت این روز می‌پردازند. هدف این پاسداشت افزایش آگاهی در مورد تعاونی‌ها، برجسته کردن اهداف سازمان ملل متحد و نهضت بین المللی تعاون، تاکید بر نقش نهضت تعاون در حل مسائل جوامع مختلف و نیز تقویت و گسترش مشارکت میان نهضت بین المللی تعاون است.

روز جهانی تعاون سال ۲۰۲۰، امروز مورخ ۴ جولای برابر با ۱۴ تیرماه با شعار “تعاونی‌ها برای مقابله با تغییرات اقلیمی” در جهان جشن گرفته می‌شود.

تغییرات اقلیمی موضوعی است که هیچ کشوری از آن مصون نیست. میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۹۹۰ افزایش یافته است و گرم شدن کره زمین باعث ایجاد تغییرات بلند مدت در سیستم آب و هوایی ما می‌شود که در صورت عدم اتخاذ اقدامات مناسب، عواقب جبران ناپذیری جهان ما را تهدید می‌کند.

برای حل این مسئله و حمایت از سیزدهمین هدف توسعه پایدار یعنی اقدام در برابر تغییرات اقلیمی، “تعاونی‌ها برای مقابله با تغییرات اقلیمی”  به عنوان موضوع امسال روز جهانی تعاون انتخاب شده است. تغییرات اقلیمی تأثیر بسیار زیادی بر معیشت مردم در سراسر جهان دارد، خصوصاً بر روی آسیب‌پذیرترین گروه‌ها همچون کشاورزان کوچک مقیاس، بانوان، جوانان، مردمان بومی و اقلیت های قومی، که مجبورند با بلایای شدید طبیعی و تخریب منابع طبیعی کنار بیایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز