خبرگزاری کار ایران

هفت هزار نفر در زنجان متقاضی استفاده از بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۶۹۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در نتیجه شیوع کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن فعالیت برخی کارگاه‌ها و کسب و کارها، حدود هفت هزار نفر در این استان متقاضی بهره‌مندی از بیمه بیکاری شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمدرضا یوسفی گفت: از آنجا که پیش‌بینی میشد شیوع این بیماری تعدای از کارگاه‌ها و اشتغال نیروی کار آنها را تحت تاثیر قرار دهد، از این رو همزمان با کشور طراحی و راه اندازی سامانه ثبت نام بیمه بیکاری در استان زنجان نیز از همان روز های ابتدایی شیوع ویروس در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهارکرد: در گام بعدی براساس برنامهریزی انجام شده، حمایت از نیم دهک جامعه که فاقد برخورداری از هر گونه خدمات سازمان های حمایتی هستند در قالب پرداخت کمک های ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی بر اساس تعداد اعضای خانوار در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۲ مرحله از این کمک ها به مشمولان پرداخت شده است.

یوسفی پرداخت وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی به خانوارهای یارانه بگیر را از دیگر اقدامات دولت برای حمایت از اقشار مختلف جامعه در شرایط شیوع کرونا عنوان کرد و گفت: در بسته اشتغال تدوین شده برای حمایت از کسب و کارها نیز  ۱۴ رشته شغلی شامل ۵۵۰ زیر رسته و ۲۵۴ هزار فرصت شغلی در کشور برای استفاده از تسهیلات بانکی مشحص شده اند که همه صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده میتوانند از طریق سامانه کارا درخواست تسهیلات خود را ثبت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه تسهیلات کرونایی با نرخ ۱۲ درصد و از طریق ۱۲ بانک عامل در سطح استان پرداخت خواهد شد، گفت: در گام اول مبنای تغییرات تعداد شاغلان بر اساس لیست های بیمه تامین اجتماعی بوده و چنانچه رسته های جدید یا مبنای دیگری تعیین گردد، متعاقبا اعلام می شود.

یوسفی به ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای انعکاس خدمات دولت و دستگاههای اجرایی تاکید و اظهارکرد: اگر حضور فعالی در این عرصه نداشته باشیم، دشمنان و معاندان از خلأ حضور ما برای مقاصد و برنامه های خودشان استفاده می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز