خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس انتقاد کرد؛

مافیاها با لابی‌های غیرقانونی آب کشاورزان را می‌برند/ کشاورز نمی‌داند چه مقدار کاشت کند و چگونه محصول بکارد؟

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۳۸۱

نماینده مردم شادگان در مجلس گفت: خرما یکی از کشت‌های اصلی است. یکی از مشکلات در این حوزه توزیع و انتقال اشتباه و نابخردانه آب است. کسانی که به این موضوع توجه ندارند عامدانه نسبت به انتقال آب اقدام می‌کنند و مافیاهایی با لابی‌های غیرقانونی به دنبال انتقال آب هستند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه، یک تیر) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل حوزه کشاورزی با اشاره به وضعیت کشور در حوزه کشاورزی و دامداری بر لزوم تحقق امر عدالت در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: بخش کشاورزی یکی از ضرورت‌های پیشرفت کشور است. این موضوع امسال اهمیت دو چندان دارد، چراکه از سوی مقام معظم رهبری شاهد نام نهادن «جهش تولید» برای سال جاری بودیم. اگر بخواهیم تولید داخل را تقویت کنیم و در مقابل تحریم‌ها محکم بایستیم بخش کشاورزی باید از سوی تمامی عناصر حاکمیت به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که سال‌هاست بخش کشاورزی به خصوص صیفی‌کاری را درگیر کرده است، این است که برای مثال کشاورز نمی‌داند چه مقدار کاشت کند و چگونه محصول بکارد؟ به همین دلیل یک زمانی با کمبود شدید محصولات رو‌به‌رو هستیم یا یک زمان با مازاد محصولات، به طوری که محصولات روی دست کشاورز می‌ماند و وی دچار خسارت می‌شود.

نماینده مردم شادگان در مجلس تصریح کرد: لازم است وزارت جهاد کشاورزی مرکزی را برای راهنمایی کشاورزان در مورد مقدار، نوع و به صرفه‌ بودن کاشت تعبیه کنند. یکی از مسائل مهم در این حوزه این است که کشت‌های مهم و استراتژیک را حفظ کنیم که متاسفانه اکنون سیاست اعمال شده برخلاف این مهم است.

ناصری‌نژاد تصریح کرد: خرما یکی از کشت‌های اصل است، ولی این صنعت با سیاست‌های اعمالی در حال از بین رفتن است. یکی از مشکلات در این حوزه نیز توزیع و انتقال اشتباه و نابخردانه آب است. کسانی که به این موضوع توجه ندارند عامدانه نسبت به انتقال آب اقدام می‌کنند و مافیاهایی که با لابی‌های غیرقانونی به دنبال انتقال آب هستند وضعیت نخل‌ها را در جنوب کشور ببینند، چرا که اکنون این نخل‌ها در حال از بین رفتن است.

وی در پایان اضافه کرد: چرا وزارت جهاد کشاورزی به فکر این صنعت مهم نیست؟ میلیون‌ها نفر نخل در حال از بین رفتن است، اما برخی به صورت غیرقانونی به دنبال موضوع انتقال آب هستند. این خلاف عدالت و خلاف مصلحت کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز