خبرگزاری کار ایران

دفترچه‌ درمانی کارگران هفت‌تپه تمدید نمی‌شود/ انتظار ۹۰ کارگر برای پرداخت هزینه بازنشستگی

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۶۴۲

دفترچه‌های خدمات درمانی کارگران هفت‌تپه به علت عدم‌ پرداخت حق بیمه از سوی شرکت کشت‌ و‌ صنعت نیشکر هفت‌تپه تمدید نمی‌شود.

برخی منابع کارگری در مجتمع نیشکر هفت تپه در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: اداره تامین اجتماعی شعبه هفت تپه در استان خوزستان به دلیل بدهی‌های مالی کارفرمای مجتمع نیشکر هفت تپه به تامین اجتماعی اخیرا از تمدید دفترچه‌های درمانی کارگرانی که برای تمدید دفترچه‌های درمانی خود اقدام می‌کنند، خودداری کرده است.

یکی از کارگران کارخانه مجتمع نیشکر هفت تپه با بیان اینکه او و همکارانش بیش از ۲۰ سال است که به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند، در ادامه افزود: در حال حاضر مشکلات بیمه‌ای ناشی از عدم تمدید دفترچه‌های درمانی این تعداد کارگر و خانواده‌هایشان به مشکلات معیشتی آنان افزوده است.

به گفته وی؛ به صورت مشخص علاوه بر بیمه، کارفرما هنوز حقوق ماه‌های فروردین و اردیبهشت کارگران این مجتمع را به آنها پرداخت نکرده، علاوه بر این ۴ درصد از هزینه سختی کار حدود ۹۰ نفر از کارگران قدیمی مجتمع  پرداخت نشده است.

به گفته وی، این ۹۰ نفر منتظر هستند که کارفرما هزینه (۴ درصد) بازنشستگی آنان را به تامین اجتماعی بپردازد تا احکام بازنشستگی این کارگران صادر شود.

وی افزود: در بین کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه کارگرانی وجود دارند که هم‌اکنون خود یا خانواده‌هایشان در بیمارستان‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی بستری هستند و در حال حاضر آنها بیشتر از هر زمانی به دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی خود نیازمندند اما با مشکلاتی که در زمینه تمدید نشدن دفترچه‌ها برایشان پیش آمده، برای پرداخت هزینه‌های درمانی سرگردان شده‌اند.

این کارگر مجتمع نیشکر هفت تپه در خاتمه سخنانش اظهار داشت: با توجه به اینکه مسئولان استانی و شهرستانی از وضعیت این واحد تولیدی و کارگرانش باخبرند از آنان می‌خواهیم نسبت به مشکلات کارگران این کارخانه بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز